| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Denetiminde Yeni Yaklaşımlar | EYT 533 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gözde SEZEN GÜLTEKİN | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri, eğitim denetiminin temelleri hakkında bilgi sahibi yapmaktır. | 
| Dersin İçeriği | Denetimin Amaç ve Kavramları, Eğitim Denetimin Amaçları, Eğitim Denetiminin Özel Yönleri, Eğitim Denetimi Rolleri,Sınıf Yönetiminin Farklı Boyutları, Denetim Uygulamaları | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Denetimin Amaç ve Kavramlarının neler olduğunu söyler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 2 | Farklı Denetim Yaklaşımlarını karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 3 | Eğitim Denetiminin Özel Yönlerini anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 4 | Eğitim Denetimi Rolleri, Teknik ve Metotlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 5 | Sınıf Yönetiminin Farklı Boyutlarını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 6 | Denetimde yeni yaklaşımları değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Proje / Tasarım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Denetimin Amaç ve Kavramları | |
| 3 | Eğitim Denetimin Kavramları | |
| 4 | Eğitim Denetimin Amaçları | |
| 5 | Farklı Denetim Yaklaşımları | |
| 6 | Eğitim Denetiminin Özel Yönleri | |
| 7 | Denetim İlkeleri | |
| 8 | Denetim Teknik ve Metotları | |
| 9 | Eğitim Denetimi Rolleri | |
| 10 | Eğitim Denetiminin Sorumlulukları | |
| 11 | Denetim Türleri | |
| 12 | Sınıf Yönetiminin Farklı Boyutları | |
| 13 | Denetim Uygulamaları | |
| 14 | Denetim Uygulamaları | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | BAŞARAN,İbrahim Ethem(2000).Örgütsel Davranış.Ankara:Bilim kitap. EREN, Erol(1998).. Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta BasımYay, ÖZKALP Enver ve Çiğdem KIREL. Örgütsel Davranış. İstanbul:Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yay. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
| 2 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | |||||
| 3 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
| 4 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
| 5 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | X | |||||
| 6 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
| 7 | Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
| 8 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
| 9 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
| 10 | Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
| 12 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
| 13 | Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. | X | |||||
| 14 | Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. | X | |||||
| 15 | Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Denetimin Amaç ve Kavramlarının neler olduğunu söyler | |||||||||||||||
| 2 | Farklı Denetim Yaklaşımlarını karşılaştırır | |||||||||||||||
| 3 | Eğitim Denetiminin Özel Yönlerini anlatır | |||||||||||||||
| 4 | Eğitim Denetimi Rolleri, Teknik ve Metotlarını açıklar | |||||||||||||||
| 5 | Sınıf Yönetiminin Farklı Boyutlarını tartışır | |||||||||||||||
| 6 | Denetimde yeni yaklaşımları değerlendirir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Ödev | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 172 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||