| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İş Yaşamında Beden Dili | HIR 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN IŞIK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. METİN IŞIK, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Dr. SİMGE ÜNLÜ KURT |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin sözlü ve sözsüz iletişim becerilerinin geliştirilmesi. |
| Dersin İçeriği | İletişim, Etkili İletişim, İletişim Becerileri, İş Yaşamı ve Beden Dili |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İletişim olgusunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Performans Görevi, |
| 2 | İletişimin birey ve toplum için önem ve işlevini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | Sosyal hayatta iş yaşamında iletişim becerilerinin önemini vurgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , |
| 4 | Beden dili olgusunu, işlev ve önemini açıklar. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| 5 | Günlük hayatta ve iş yaşamında beden dilinin etkin kullanımını gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Performans Görevi, |
| 6 | İş yaşamında etkili iletişim ve beden dili uygulamalarının nasıl yapılabileceğini gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, |
| 7 | Örnek uygulamaları çözümler. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 8 | Beden dili hareketlerinin ne anlama geldiğini ve farklı kültürlerde beden dilinin nasıl kullanıldığını öğrenir. | Tartışma, Gösteri, | Sınav , |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İletişim nedir? İletişimsizlik Mümkün müdür? | |
| 2 | İletişim sizinle başlar | |
| 3 | İnsan tabiatını tanıma | |
| 4 | İkna edici iletişim | |
| 5 | İletişimde ilk izlenim ve önemi | |
| 6 | Kültür ve kültürel farklılıkların beden diline etkisi, | |
| 7 | Etkin dinleme | |
| 8 | Empati kurma | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | İş görüşmelerinde beden dili kullanımında dikkat edilmesi gerekenler. | |
| 11 | Beden dili kodları: Yüz ifadeleri, el ve kol hareketleri | |
| 12 | Beden dili kodları... Kişiler arası mesafe, fiziksel görünüm | |
| 13 | İş yaşamında beden dilinin etkin kullanımı: Uygulama ve örnek çözümlemeler. | |
| 14 | İş yaşamında beden dilinin etkin kullanımı: Uygulama ve örnek çözümlemeler. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | IŞIK, Metin, Sizinle İletişebilir Miyiz?, Eğitim & Akademi Yayınları, Konya, 2016. GOMAN K. Carol. İş Yerinde Beden Dili, Alfa Yayınları, 2009. IŞIK, Metin (ed.), Genel ve Teknik İletişim, Eğitim & Akademi Yayınları, Konya,2011. EKMAN, Paul, Ne Düşündüğünü Biliyorum, Koridor Yayınevi. JAMES, J., JAMES, Moore, İnsanları Çözümleme Sanatı, Koridor Yayınları.DIMTIRIUS, J. Ellan, İnsanları Okumak, Koridor Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | X | |||||
| 3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | X | |||||
| 5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
| 6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | X | |||||
| 7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | X | |||||
| 8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | X | |||||
| 9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | X | |||||
| 10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İletişim olgusunu tanımlar. | ||||||||||
| 2 | İletişimin birey ve toplum için önem ve işlevini açıklar. | ||||||||||
| 3 | Sosyal hayatta iş yaşamında iletişim becerilerinin önemini vurgular. | ||||||||||
| 4 | Beden dili olgusunu, işlev ve önemini açıklar. | ||||||||||
| 5 | Günlük hayatta ve iş yaşamında beden dilinin etkin kullanımını gösterir. | ||||||||||
| 6 | İş yaşamında etkili iletişim ve beden dili uygulamalarının nasıl yapılabileceğini gösterir. | ||||||||||
| 7 | Örnek uygulamaları çözümler. | ||||||||||
| 8 | Beden dili hareketlerinin ne anlama geldiğini ve farklı kültürlerde beden dilinin nasıl kullanıldığını öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 1. Sözlü Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 161 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||