Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Meslek Danışmanlığı Testler ve Uygulamaları | KPD 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet Makas |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Mesleklerle ilgili rehberlik hizmetlerini bilme, öğrencileri mesleki eğilimlerini belirleme ve yardımcı olma, mesleki rehberlikle ilgili testleri öğrenmektir |
Dersin İçeriği | Meslekleri tanıma ve mesleki envanterleri tanıma ve uygulama ve mesleğe yönlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mesleki Rehberliğin Varsayımlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Mesleki Rehberliğin Prensiplerini yapılandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Kariyer danışmanlığının Yöntem Ve Tekniklerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
4 | Meslek seçimini etkileyen faktörleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
5 | Mesleki Testleri uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
6 | Mesleki Rehberlikte değerlendirmeyi yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesleki Rehberliğe Giriş | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Yeteneklerin ve başarının ölçülmesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | İlgilerin, tutumların ve kişiliğin ölçülmesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Testlerin kullanılması | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | İlköğretimde mesleki rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Ortaöğretim ve yükseköğretimde mesleki rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Özellik faktör uyumlu kuramlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Özellik faktör uyumlu kuramlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Psikodinamik kariyer yaklaşımları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Gelişimsel yaklaşımlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Sosyal-bilişsel yaklaşımlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Değerlendirme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kuzgun, Y, Bacanlı, F. (2012). Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları ve Programlar Dizisi. Nobel Yayın evi. Kuzgun, Y. (2014). Akademik Benlik Kavramı Ölçeği, Nobel Yayın evi.
|
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |