Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Farsça Klasik Manzum Metinler ITS 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AHMET YEŞİL
Dersi Verenler Doç.Dr. AHMET YEŞİL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı Klasik Fars edebiyatının belli başlı nesir ve şiir örneklerinin, önde gelen yazar ve şairlerinden seçkilerinin okutulması; klasik Farsçanın dil özellikleri üzerinde durulması.
Dersin İçeriği Belirtilen kaynaklarda var olan metinlerin okutulması, çevirisi ve eser ve yazarların tanıtılması, klasik metinlerin dil ve üslup özelliklerinin öğretilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farsça klasik eserleri okuyup anlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Problem Çözme, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Fars Edebiyatı´ndaki dinî-edebî türleri besleyen ana kavramları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav,
3 Fars Edebiyatı´nda dinî-edebî türleri örnekler üzerinden açıklar. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Fars Edebiyatı´ndaki tercüme ve şerh geleneğini yorumlar. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Sınav , Sözlü Sınav,
5 Klasik Fars Edebiyatıyla ilgili temel kaynakları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav,
6 Farsça klasik manzum eserleri okuyup anlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Problem Çözme, Sınav , Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fars Edebiyatı’nın Menşei, Tanımı ve Mahiyeti
2 Sebk ve Üslup Dönemleri (Tekrar)
3 Hafız ı Şirazi Divanı
4 Şahname
5 Mahzan’ul-Esrar
6 Hamsa-i Nizami Gencevi
7 Mesnevi
8 Mesnevi
9 Mesnevi (Öğrenci Çeviri Faaliyeti)
10 Bostan
11 Bostan
12 Bostan (Öğrenci Çeviri Faaliyeti)
13 Hayyam Rubailer
14 Baba Tahir Dubeyti (Öğrenci Çeviri Faaliyeti)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları ATEŞ, Ahmet, Farsça Grameri, İstanbul: Millî Eğitim Basımevi, 1970.
YAZICI, Tahsin –TOKMAK, Naci -, KANAR, Mehmet, Eski İran Nesrinden Seçmeler, İstanbul: Edebiyat Fakültesi Basımevi, 1983.
Sadi, Bostan (Farsça)
Mevlana, Mesnevi
Nizani, Hamse
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; X
8 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6