Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kitler ve Özelleştirme MLY 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURULLAH ALTUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Tunç İnce
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı KİTler ve Özelleştirme dersinde belirtilen haftalık ders konuları ve bu konular için hedeflenen öğrenim çıktılarına uygun çalışmalar yapmak
Dersin İçeriği Kamu iktisadi teşebbüslerinin niçin kurulduklarını ve özelleştirme gerekçelerini teorik temelleri ve ekonomik etkileri incelenir
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 KİT ler kavramını ekonomik ve hukuki yönden tanımlayıp seçilen bir konuya ilişkin durum değerlendirmesi yapmak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Seçilen konuya ilişkin durum değerlendirmesine bağlı olarak Araştırma Sorularınıtanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Seçilen konuya ilişkin Amacı tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Seçilen konuya ilişkin yapılacak çalışmanın Literatür içindeki yerini ve farklılığını Çalışmanın Önemiolarak açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Seçilen konunun sınırlılıklarınıkonu, zaman, veri araştırması vb. yönlerden belirler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Seçilen konunun hangi önceliklerle sunulacağını ve yazılacağını belirler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Seçilen konuya ilişkin araştırma belgelerini ilgili öğretim üyesi ile birlikte değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 İlk 6 maddedeki özelliklere uygun olarak, bilimsel araştırma ve yazma kurallarına göre metin çalışmasını, inceleme, rapor veya makaleye dönüştürür. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel hatları ile Kamu iktisadi Teşebbüsleri Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara
2 Kamu iktisadi Teşebbüslerinin gelişimi Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara
3 Kamu iktisadi Teşebbüslerinin yönetimi Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara
4 Kamu iktisadi Teşebbüslerinin mali yapıları Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara
5 Kamu iktisadi Teşebbüslerinin amaçları ve fonksiyonları Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara
6 Kamu iktisadi Teşebbüslerinin karlılık analizi Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara
7 Genel olarak özelleştirme uygulamaları Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara
8 Özelleştirme uygulamalarının amaçları ve araçları Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara
9 ARASINAV Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara
10 Özelleştirme uygulamalarının fonksiyonları Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara
11 ABde Özelleştirme uygulamaları Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara
12 ABDde Özelleştirme uygulamaları Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara
13 Türkiyede Özelleştirme Uygulamaları Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara
14 Genel değerlendirme Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara
Kaynaklar
Ders Notu Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara
Ders Kaynakları Aktan C.C. (1987), Kamu İktisadi Teşebbüsleri ve Özelleştirme, İzmir , Bilkom Matbaası
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme X
2 Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme X
3 Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme X
4 Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme X
5 Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme X
6 Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme X
7 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma X
8 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) X
9 Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme X
10 Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme X
11 Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 20 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6