Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik Pazarlama | ISL 445 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Pazarlama konularına stratejik bakış açısıyla bakabilme bilgi, beceri ve yeteneklerini öğrencilere kazandırmaktır. Stratejik pazarlama planlaması, pazarlama stratejisi geliştirme ve pazarlama programlarının oluşturulmasına ilişkin süreçler de öğrencilere kazandırılmaya çalışılmaktadır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğinde stratejik pazarlama planlaması, pazarlama stratejisi geliştirme ve pazarlama programlarının oluşturulmasına ilişkin süreçler yer almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Stratejik pazarlama planını anlatır ve hazırlar | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Rekabet analizi kavramını anlatır ve rekabet analizi bağlamında uygulamadan örnekler verebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Konumlandırma konusunu anlatır ve örneklerle açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
7 | Pazarlama stratejilerini analiz eder ve yorumlar | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
8 | Mamul yaşam eğrisinin farklı aşamalarını irdeler ve uygun pazarlama stratejileri önerir | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
9 | Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
10 | Sektör analizi yapar ve çıkarsamalarda bulunur | Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stratejik Düşünme | Bölüm 1 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları. |
2 | Stratejik Pazarlama Hedefleri | Bölüm 2 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları |
3 | Stratejik Analiz ve Pazar (kar) Fırsatları | Bölüm 3 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları |
4 | İşletmenin Analizi | Bölüm 4 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları |
5 | Müşteri Analizleri | Bölüm 5 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları |
6 | Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi | Bölüm 6 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları |
7 | Rekabet, Kurumsal Avantaj ve Değer Yaratımı Stratejileri | Bölüm 7 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları |
8 | Pazarlama Stratejileri | Bölüm 8 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları |
9 | Ara Sınav | |
10 | Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri | Bölüm 9 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları |
11 | Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri | Bölüm 10 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları |
12 | Gerileyen Pazarlar ve Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri | Bölüm 11 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları |
13 | Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri | Bölüm 12 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta YayınlarıBölüm 4 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları |
14 | Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması | Bölüm 13 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Godin, Seth, (2006), Fikir Virüsü, Pazarlamada Yeni Boyutlar, İstanbul: |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgilerini anlama ve kullanabilme becerisine sahip olma, küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini özümseyebilme | X | |||||
2 | Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemelere hakim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilme, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlama, görüş bildirme ve çözüm yolları sunma becerisi kazanma | X | |||||
4 | Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilme | X | |||||
5 | Araştırma becerisine ve analitik düşünme yeteneğine sahip olma, alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilme, stratejik yaklaşım geliştirebilme, düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
6 | Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilme | X | |||||
7 | Eleştirel düşünme ve alternatifler üretebilme yetkinliğinin sonucu olarak farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olma ve inisiyatif kullanabilme | X | |||||
8 | Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olabilme | X | |||||
9 | Liderlik özelliklerine sahip olmakla birlikte takım çalışmasına yakın olma ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
11 | En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | X | |||||
13 | Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme | X | |||||
14 | Paydaşlarla ilişkileri analiz edebilme, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izleyebilme, kurumunun konumunu sorgulayabilme ve öneriler sunma | X | |||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 35 |
1. Ödev | 35 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |