Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stratejik Pazarlama ISL 445 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Pazarlama konularına stratejik bakış açısıyla bakabilme bilgi, beceri ve yeteneklerini öğrencilere kazandırmaktır. Stratejik pazarlama planlaması, pazarlama stratejisi geliştirme ve pazarlama programlarının oluşturulmasına ilişkin süreçler de öğrencilere kazandırılmaya çalışılmaktadır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğinde stratejik pazarlama planlaması, pazarlama stratejisi geliştirme ve pazarlama programlarının oluşturulmasına ilişkin süreçler yer almaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Stratejik pazarlama planını anlatır ve hazırlar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Ödev, Proje / Tasarım,
3 SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Rekabet analizi kavramını anlatır ve rekabet analizi bağlamında uygulamadan örnekler verebilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
5 Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
6 Konumlandırma konusunu anlatır ve örneklerle açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
7 Pazarlama stratejilerini analiz eder ve yorumlar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
8 Mamul yaşam eğrisinin farklı aşamalarını irdeler ve uygun pazarlama stratejileri önerir Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
9 Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
10 Sektör analizi yapar ve çıkarsamalarda bulunur Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Stratejik Düşünme Bölüm 1 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
2 Stratejik Pazarlama Hedefleri Bölüm 2 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
3 Stratejik Analiz ve Pazar (kar) Fırsatları Bölüm 3 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
4 İşletmenin Analizi Bölüm 4 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
5 Müşteri Analizleri Bölüm 5 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
6 Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi Bölüm 6 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
7 Rekabet, Kurumsal Avantaj ve Değer Yaratımı Stratejileri Bölüm 7 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
8 Pazarlama Stratejileri Bölüm 8 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
9 Ara Sınav
10 Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Bölüm 9 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
11 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Bölüm 10 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
12 Gerileyen Pazarlar ve Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri Bölüm 11 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
13 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri Bölüm 12 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta YayınlarıBölüm 4 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
14 Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması Bölüm 13 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Godin, Seth, (2006), Fikir Virüsü, Pazarlamada Yeni Boyutlar, İstanbul:
Mediacat Yayınları, ss. 1- 52.
2. Levinson, Jay Conrad (2007), 30 Günde Gerilla Pazarlama, Mediacat, İstanbul,
ss. 47-77.
3. Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem
Yayıncılık, İstanbul,, ss. 10-58 ve 65-90.
4. Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem
Yayıncılık, İstanbul,, ss. 155-178.
5. Brandenburger, Adam M., Nalebuff, Barry J. (2005) Ortaklaşa Rekabet, Rota
Yayınları, ss. 260-280.
6. Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları,
İstanbul, ss. 22-45
7. Kawasaki, Guy (2003) Rakiplerinizi Çıldırtmanın Yolları, Mediacat yayınları,
İstanbul, ss. 53-144.
8. Traecy, Michael, Wiersama, Fred (2005), Pazar Liderlerinin Öğretileri, Mediacat
Yayınları, İstanbul, ss.140-220.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgilerini anlama ve kullanabilme becerisine sahip olma, küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini özümseyebilme X
2 Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemelere hakim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme X
3 Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilme, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlama, görüş bildirme ve çözüm yolları sunma becerisi kazanma X
4 Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilme X
5 Araştırma becerisine ve analitik düşünme yeteneğine sahip olma, alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilme, stratejik yaklaşım geliştirebilme, düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme ve yüksek ikna gücüne sahip olma X
6 Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilme X
7 Eleştirel düşünme ve alternatifler üretebilme yetkinliğinin sonucu olarak farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olma ve inisiyatif kullanabilme X
8 Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olabilme X
9 Liderlik özelliklerine sahip olmakla birlikte takım çalışmasına yakın olma ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilme yeteneğine sahip olma. X
10 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X
11 En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme X
12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme X
13 Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme X
14 Paydaşlarla ilişkileri analiz edebilme, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izleyebilme, kurumunun konumunu sorgulayabilme ve öneriler sunma X
15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 35
1. Ödev 35
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
1. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5