| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Ekoloji | BIY 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MORTEZA NADERI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Ekolojik sistemlerin analizi, yönetimi ve modellenmesi |
| Dersin İçeriği | Ekolojik sistemler ve bileşenleri, Süksesyon, Peyzaj ekolojisi, Çevre politikası ve yönetim esasları, Ekosistem dinamiği modelleme ilkeleri, Ortak sistem tasarımı ve davranışları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ekosistem dinamiği modellemesinin tarihi sürecini kavramak | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Ekolojik sistemleri ve bileşenlerini kavramak | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Ekosistem yapısı ve fonksiyonunda zamansal değişimi kavramak | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Peyzaj ekolojisini kavramak | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Çevre politikası ve yönetim esaslarını kavramak | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Ekosistem dinamiği modelleme ilkelerini kavramak | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ekosistem Dinamiği Modellemenin Tarihçesi | |
| 2 | Ekolojik Sistemler ve Bileşenler | |
| 3 | Zaman, Mekan Boyutu | |
| 4 | Ekosistemin Yapısı | |
| 5 | Ekosistem Fonksiyonu | |
| 6 | Süksesyon | |
| 7 | Peyzaj Ekolojisi | |
| 8 | Çevre Politikası ve Yönetim Esasları | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Model Türleri | |
| 11 | Modelleme Süreci ve Stella Simülasyon Dili | |
| 12 | Grafiksel İntegral | |
| 13 | Rampa Modelleri | |
| 14 | Kapasite Aşma ve Çökme Davranışı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Evrendilek, F., Ekolojik Sistemlerin Analizi, Yönetimi ve Modellenmesi, Papatya Yayınları, İstanbul, 2004. |
| Ders Kaynakları | 1. Prof. Dr. Ahmet Kocatas, ?Ekoloji ve Çevre Biyolojisi?, Ege Üniversitesi Basımevi, 1996 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | X | |||||
| 4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X | |||||
| 5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | X | |||||
| 9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
| 11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | X | |||||
| 12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ekosistem dinamiği modellemesinin tarihi sürecini kavramak | |||||||||||||
| 2 | Ekolojik sistemleri ve bileşenlerini kavramak | |||||||||||||
| 3 | Ekosistem yapısı ve fonksiyonunda zamansal değişimi kavramak | |||||||||||||
| 4 | Peyzaj ekolojisini kavramak | |||||||||||||
| 5 | Çevre politikası ve yönetim esaslarını kavramak | |||||||||||||
| 6 | Ekosistem dinamiği modelleme ilkelerini kavramak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||