Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Toplumunun İnanç Yapısı | OMM 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH BOZKURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı toplum yapısını anlamak; onun üzerine oturduğu, çok dinli ve etnik yapısını anlamaktan geçer. Çoğunlukla da etnik yapı dini yapıyla özdeşleştiği için, toplumu oluşturan inanç gruplarının kimler olduğu; nasıl bir inanç sahibi oldukları ve bunların hayatlarına, komşuluk ilişkilerine ve devletle olan ilişkilerine nasıl yansıdığını bilinmesi; Osmanlı çalışanları için önemli ve kaçınılamaz bir alt yapı oluşturacaktır. |
Dersin İçeriği | Osmanlı kuruluşu ve sınırlarının genişlemeye başlamasıyla birlikte içine almaya başladığı farklı dini gruplar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Toplumunun dini yapısı | |
2 | Bu dini yapının oluşum süreci | |
3 | Müslüman gruplar/tebaa: Ehl-i Sünnet ve Şii gruplar | |
4 | Ehli Sünnet Gruplar: Hanefi, Şafi, Hanbeli ve Maliki gruplar | |
5 | Ehli Sünnet Gruplar: Hanefi, Şafi, Hanbeli ve Maliki gruplar | |
6 | Şii Gruplar: On iki imam Şiiliği, Heretik/Gulat Şii Gruplar | |
7 | Şii Gruplar: On iki imam Şiiliği, Heretik/Gulat Şii Gruplar | |
8 | Vize imtihanı | |
9 | Hıristiyan Gruplar: Ortodoks Gruplar: Ortodoks Rumlar | |
10 | Ermeniler; Süryaniler; Kıptiler | |
11 | Ermeniler; Süryaniler; Kıptiler | |
12 | Yahudiler (Karaiiler, Rabbaniler=Eşkanaz ve Sefarad yahudileri) | |
13 | Yahudiler (Karaiiler, Rabbaniler=Eşkanaz ve Sefarad yahudileri) | |
14 | Mecusiler, Sabiiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | 1.Ahmet Yaşar Ocak, Osmanlı Toplumunda Zındıkları ve Mülhidler, Tarıh Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 2014. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|