Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislikte Bilgisayar Uygulamaları | GDM 103 | 1 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ADEM ZENGİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gıda Mühendisliği öğrencilerinin öğrenim hayatları boyunca ödev ve sunum hazırlamada kullanacakları temel Microsoft Office uygulamalarını (Word, PowerPoint, Excel) kullanabilme yetisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Microsoft Word, PowerPoint ve Excel'i etkin olarak kullanmak için şerit elemanları öğretmi; etkin yazı yazma, sunum yapma ve Microsoft excel ile formul ve işlem oluşturma ve temel data analizi hakkında bilgi verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Microsoft Word, Powerpoint ve Excel Kullanabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Etkin sunu hazırlayabilir ve sunabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Ödev, Performans Görevi, |
3 | MS Excel'de temel formül ve mantıksal işlemleri gerçekleştirebilir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | MS Excel'de verileri grafik üzerinde gösterebilir, veri dağılımını denklemleyebilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | MS Excel'de temel istatistiksel analizleri gerçekleştirebilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ms Word – Kullanıcı arayüzü, tez-ödev yazım esasları, referans yönetimi | |
2 | Ms Word – Sayfa numaraları, yazım denetimi, değişiklikleri izle, denklem yazımı | |
3 | Ms Word – Başlık hiyerarşisi ve otomasyonu, içindekiler tablosu, tablo-şekil listeleri, stillerin etkin kullanımı, resim yazısı ekle, çapraz başvuru | |
4 | Ms Excel – Kullanıcı arayüzü, tablolar, grafikler | |
5 | Ms Excel – Formüller | |
6 | Ms Excel – Lineer denklem takımı çözümü | |
7 | Ms Excel – Lineer olmayan denklem takımı çözümü | |
8 | Ms Excel – Türev ve integral alma, farklı Excel dosyalarını ilişkilendirme | |
9 | Ara sınav haftası | |
10 | Ms Excel – Veri işleme | |
11 | Ms Excel – Optimizasyon | |
12 | Ms PowerPoint – Kullanıcı arayüzü | |
13 | Ms PowerPoint – İyi tasarım uygulamaları | |
14 | Ms PowerPoint – Etkili sunum teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Singh, R., P.,Computer Applications in Food Technology, Elsevier (1996) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 1 | 16 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |