Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj I | ENM 399 | 5 | 0 + 1 | 1 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEHER POLAT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SEHER POLAT, Arş.Gör.Dr. MERYEM NUR MORGÜL TUMBAZ, |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr. Üyesi Ayten YILMAZ YALÇINER Dr.Öğr. Üyesi Tülay KORKUSUZ POLAT Dr.Öğr. Üyesi Nevra AKBİLEK Arş.Gör. Ayşegül YILMAZ Arş.Gör. Onur CANPOLAT Arş.Gör. Seda Hatice GÖKLER Arş.Gör. Meryem Nur MORGÜL TUMBAZ Arş.Gör. Mehmet TAŞ Arş.Gör. Furkan YENER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İmalat sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin yerinde tanınması, atölyelerin incelenmesi ve derslerde anlatılan teorik bilgi ve yöntemlerin işletmelerdeki uygulamalarının tecrübe edilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletmenin örgüt şemasını çizebilir, üretim ve diğer tüm işletmecilik fonksiyonlarının hangi birimler tarafın meydana getirildiğini, birimler arası ilişkileri, yetki ve sorumlulukları ve görev tanımlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
2 | Atölye yerleşiminin krokisini çizebilir, mevcut atölye yerleşim tipinin değerlendirir ve kullanılan tezgâhların işlevselliği hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
3 | İşletmedeki bakım planlama sistemi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
4 | Tesisin ısıtma havalandırma, aydınlatma ve gürültü faktörlerinin verimliliği ne dereceetkilediğini işçi sağlığı ve iş güvenliği açısından inceler ve işletmede alınan iş güvenliği önlemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
5 | İşletmedeki birimler arası bilgi akışının nasıl sağlandığını ve elde edilen bilgilerin karar vermesüreçlerine nasıl yansıtıldığı hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
6 | İşletmenin personel seçimi, işe alıştırma, işletme içi eğitim, işe özendirme çalışmalarını inceler. | Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
7 | Üretimde kullanılan hammadde ve malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
8 | Seçilen bir ürüne ait imalat sürecini işlem, kontrol(muayene), taşıma, gecikme, depolamafaaliyetlerinin bulunduğu iş akış şeması yardımıyla açıklayabilir ve seçilen bir iş istasyonu için iş basitleştirmeye yönelik bir metot etüdü çalışması yapabilir | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, |
9 | Seçilen bir ürüne ait teknik resmi çizebilirve standart zamanın hesaplayabilir. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, |
10 | İşletmede kullanılan işletim sistemleri, programlama dilleri ve paket programları hakkında bilgi sahibi olur ve işletmedeki herhangi bir problemi ele alarak herhangi bir programlama dilinde program yazabilir. | Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, |
11 | İşletme içerisinden belirlenen herhangi bir probleme ilişkin bir model kurabilir, modelin bir paket program yardımıyla çözdürerek ve sonuçlarını yorumlayabilir. | Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, |
12 | İşletmede müşteriye sunulan hizmetler için, müşteri memnuniyetini sürekli kılmak amacı ile belirlenmiş ve günün koşullarına göre düzenlenen uygulamalar ve politikalar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletmenin örgüt şemasını çizebilir, üretim ve diğer tüm işletmecilik fonksiyonlarının hangi birimler tarafın meydana getirildiğini, birimler arası ilişkileri, yetki ve sorumlulukları ve görev tanımlarını bilir. | |||||||||||
2 | Atölye yerleşiminin krokisini çizebilir, mevcut atölye yerleşim tipinin değerlendirir ve kullanılan tezgâhların işlevselliği hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
3 | İşletmedeki bakım planlama sistemi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
4 | Tesisin ısıtma havalandırma, aydınlatma ve gürültü faktörlerinin verimliliği ne dereceetkilediğini işçi sağlığı ve iş güvenliği açısından inceler ve işletmede alınan iş güvenliği önlemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
5 | İşletmedeki birimler arası bilgi akışının nasıl sağlandığını ve elde edilen bilgilerin karar vermesüreçlerine nasıl yansıtıldığı hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
6 | İşletmenin personel seçimi, işe alıştırma, işletme içi eğitim, işe özendirme çalışmalarını inceler. | |||||||||||
7 | Üretimde kullanılan hammadde ve malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
8 | Seçilen bir ürüne ait imalat sürecini işlem, kontrol(muayene), taşıma, gecikme, depolamafaaliyetlerinin bulunduğu iş akış şeması yardımıyla açıklayabilir ve seçilen bir iş istasyonu için iş basitleştirmeye yönelik bir metot etüdü çalışması yapabilir | |||||||||||
9 | Seçilen bir ürüne ait teknik resmi çizebilirve standart zamanın hesaplayabilir. | |||||||||||
10 | İşletmede kullanılan işletim sistemleri, programlama dilleri ve paket programları hakkında bilgi sahibi olur ve işletmedeki herhangi bir problemi ele alarak herhangi bir programlama dilinde program yazabilir. | |||||||||||
11 | İşletme içerisinden belirlenen herhangi bir probleme ilişkin bir model kurabilir, modelin bir paket program yardımıyla çözdürerek ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
12 | İşletmede müşteriye sunulan hizmetler için, müşteri memnuniyetini sürekli kılmak amacı ile belirlenmiş ve günün koşullarına göre düzenlenen uygulamalar ve politikalar hakkında bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 120 | 120 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |