Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makro Programlama | ENM 413 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüz iş ortamında mühendislerin mesleki programlardan bile daha fazla kullandıkları elektronik tablo programların başında gelen Excel programını temel özellikleri ile teferruata inmeden tanıtmak, Excel ile programlama yapabilme olarak tanımlanabilecek Makro Programlamayı öğretmek, Excel ile Makro Programlamayı birleştirmek, Makro Programlama ile örnek uygulamalar yapmak. |
Dersin İçeriği | Elektronik Tablo Uygulama Programlarından Microsoft Excel Paket Programının tanıtılması ve sözkonusu programda Makro Programlama gerçekleştirilmesi aşamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektronik Tablo Uygulamalarının temel özellikleri | Anlatım, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Programlama ile elektronik tablo programlarına kazandırdıklarımız ve yapabildiklerimiz | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Anlatım, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Excel temel tanımlar, hücre kavramı,kopyalama-yapıştırma-özel yapıştırma | |
2 | Mutlak ve göreceli referanslar, alan kavramı | |
3 | Genel olarak işlevler, excel’de işlev kavramı | |
4 | Koşullu biçimlendirme | |
5 | Veri Doğrulama | |
6 | Excel-Visual Basic ilişkisi | |
7 | Visual Basic programlama diline genel bakış, temel fonksiyonları | |
8 | Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar | |
9 | Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlarda Alan kavramı | |
10 | Excel’de Visual Basic Editörünün temel işlemleri | |
11 | Makro kaydedici ile çalışma | |
12 | Makro programlamada işlev işlemleri, grafik çalışmaları | |
13 | Örnek Uygulamalar | |
14 | Makro Programlama Endüstriyel Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://www.cagil.sakarya.edu.tr |
Ders Kaynakları | 1. VBA Makrolar, M. Kemal Korkmaz, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektronik Tablo Uygulamalarının temel özellikleri | |||||||||||
2 | Programlama ile elektronik tablo programlarına kazandırdıklarımız ve yapabildiklerimiz |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |