Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dinamik Programlama | ENM 433 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yöneylem-II |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe / İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEVRA AKBİLEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere optimizasyon problerinin çözümünde dinamik programlama tekniğinin kullanımını ve bunun avantajlarını öğretmek |
Dersin İçeriği | Şebeke problemleri, Stok problemi, Kaynak dağıtımı problemi, Sırt çantası problemi, Ekipman yenileme problemi, Özel örnek problemlerin şebek gösterimleri, Wagner-Within algoritması, Silver-Meal sezgiseli, Olasılıklı dinamik programlama, Olasılıklı stok modeli, Dinamik programlama problemlerinin çözümünde Excel and WinQSP kullanımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dinamik programlamayı tanıma becerisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | En kısa yol problemini tanıma ve çözme becerisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Envanter problemini tanır ve çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Kaynak dağıtımı problemini tanır ve çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | sırt çantası problemini tanır ve çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Ekipman yenileme problemini tanır ve çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | özel problemlerin network gösterimini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | Wagner-Within algoritmasını tanıma ve çözme becerisini kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
9 | Olasılıklı dinamik programlama problemlerini tanır ve çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
10 | Olasılıklı stok modeli problemlerini tanır ve çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
11 | Dinamik programlama problemlerinin çözümünde Excel and WinQSP kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Şebeke problemleri | |
3 | En kısa yol problemi | |
4 | Stok problemi | |
5 | Kaynak dağıtımı problemi | |
6 | Genelleştirilmiş kaynak dağıtımı problemi | |
7 | Sırt çantası problemi | |
8 | Ekipman yenileme problemi | |
9 | Özel örnek problemlerin şebek gösterimleri | |
10 | Wagner-Within algoritması | |
11 | Silver-Meal sezgiseli | |
12 | Olasılıklı dinamik programlama | |
13 | Olasılıklı stok modeli | |
14 | Dinamik programlama problemlerinin çözümünde Excel and WinQSP kullanımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [Winston W.L. Operations Research : Applications and Algorithms , Canada, Brooks/Cole |
Ders Kaynakları | Winston W.L. Operations Research : Applications and Algorithms , Canada, Brooks/Cole |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dinamik programlamayı tanıma becerisi kazanır | |||||||||||
2 | En kısa yol problemini tanıma ve çözme becerisi kazanır | |||||||||||
3 | Envanter problemini tanır ve çözer | |||||||||||
4 | Kaynak dağıtımı problemini tanır ve çözer | |||||||||||
5 | sırt çantası problemini tanır ve çözer | |||||||||||
6 | Ekipman yenileme problemini tanır ve çözer | |||||||||||
7 | özel problemlerin network gösterimini yapar | |||||||||||
8 | Wagner-Within algoritmasını tanıma ve çözme becerisini kazanır | |||||||||||
9 | Olasılıklı dinamik programlama problemlerini tanır ve çözer | |||||||||||
10 | Olasılıklı stok modeli problemlerini tanır ve çözer | |||||||||||
11 | Dinamik programlama problemlerinin çözümünde Excel and WinQSP kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |