Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Grup Teknolojisi | ENM 410 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Malzeme ve İmalat Teknolojileri, İmalat Sistemleri ve Stratejileri |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Tijen Över Özçelik |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hücresel imalat ve grup teknolojisi kavramlarını öğreterek hazırlık zamanı ve taşıma zamanlarının düşürülmesi konusunda grup teknolojisi yaklaşımın nasıl kullanılacağını inceleyerek, grup teknolojisinin insanla olan ilişkisi ve ekonomik getirileri öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Hücresel imalat ve grup teknolojisi kavramlarını, tekniklerini ve uygulamaları ile kodlama ve sınıflandırma sistemlerinin incelenmesidir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hücresel imalat felsefesini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Makine hücreleri ve parça aileleri oluşturabilmek | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, Sınav , |
3 | Hazırlık zamanı ve taşıma zamanlarını en küçüklenmesinin farkında olmak | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grup teknolojisi ve hücresel imalat sistemlerine giriş | 1. Hafta, Ders Bilgilendirme |
2 | İleri imalat teknolojileri ve grup teknolojisi | 2. ve 3. Hafta ders notu |
3 | İleri imalat teknolojileri ve grup teknolojisi | |
4 | Grup teknolojisi ve hücresel imalat sistemleri | 4.Hafta ders notu |
5 | Parça ailesi ve İmalat hücresi oluşturma, bu amaçla kullanılan metotlar | 5.Hafta ders notu |
6 | Sınıflandırma ve kodlama sistemleri | 6. ve 7. Hafta ders notu |
7 | Sınıflandırma ve kodlama sistemleri | |
8 | Üretim Akış Analizi | 8.Hafta ders notu |
9 | Parça Ailesi oluşturmada kullanılan Algoritmalar | 9.Hafta ders notu |
10 | Parça Ailesi oluşturmada kullanılan Algoritmaların performans değerlendirmeleri | 10.Hafta ders notu |
11 | DParça Ailesi oluşturmada Benzerlik Katsayısı Kullanımı | 11.Hafta ders notu |
12 | Grup teknolojisi uygulamaları | 12.Hafta ders notu |
13 | Grup teknolojisi felsefesini analoji gerçekleştirerek farklı bir alana uygulama | 13.Hafta ders notu |
14 | Esnek İmalat Sistemleri- Grup teknolojisi | 14.Hafta ders notu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Ders Notları ve Sunuları |
Ders Kaynakları | 2. Handbook of Cellular Manufacturing Systems, Shahrukh A. Irani, A Wiley-Interscience Pablication, 1999; SBN: 0-471-12139-8 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hücresel imalat felsefesini kavramak | |||||||||||
2 | Makine hücreleri ve parça aileleri oluşturabilmek | |||||||||||
3 | Hazırlık zamanı ve taşıma zamanlarını en küçüklenmesinin farkında olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |