Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tedarik Zinciri Yönetimi | ENM 451 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MÜMTAZ İPEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MÜMTAZ İPEK, Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU, |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör. Beyazıt OCAKTAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tedarik Zincirlerinin genel yapısını tanıtmak ve tedarik zincirlerinde karşılaşılan problemleri incelemek |
Dersin İçeriği | Tedarik Zinciri nedir? Tedarik Zinciri Yönetimi nedir? Tedarik Zinciri süreçleri, Tedarik Zincirlerinde dağıtım ağı tasarımı, Tedarik Zincirlerinde stok planlama ve yönetimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir tedarik zincirindeki temel bileşenleri tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Bir tedarik zincirindeki çevrim bakış açısını ve itme-çekme bakış açısını tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Dağıtım ağını tasarlarken dikkate alınması gereken anahtar faktörleri tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Çeşitli dağıtım seçeneklerinin güçlü ve zayıf yönlerini tartışabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Tesis yeri belirleme ve kapasite dağıtım kararlarında optimizasyon tekniklerini kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
6 | Bir tedarik zincirindeki optimal çevrim stok miktarını belirlemek için maliyet dengeleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
7 | Maliyetleri arttırmaksızın çevrim stoğu ve sipariş miktarını düşüren yönetimsel kaldıraçları tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Ödev, Sınav , |
8 | Güvenlik stok rolünü yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
9 | Gerekli güvenlik stok seviyelerini etkileyen faktörleri tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir?, Tedarik Zinciri Yönetiminde Temel Sorunlar | |
2 | Tedarik Zinciri Faaliyetleri-I | |
3 | Tedarik Zinciri Faaliyetleri-II | |
4 | Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı-I | |
5 | Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı-II | |
6 | Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-I | |
7 | Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-II (Tesis Yeri ve Kapasite Atama Modelleri) | |
8 | Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-III (Yerçekimi Yerleşim Modelleri) | |
9 | Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi:Ekonomik Sipariş Miktarı Modeli | |
10 | Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Birlikte Sipariş Verme Modelleri-I | |
11 | Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Birlikte Sipariş Verme Modelleri-II | |
12 | Tedarik Zincirlerinde Eşgüdümün Önemi-I | |
13 | Tedarik Zincirlerinde Eşgüdümün Önemi-II | |
14 | Tedarik Zincirlerinde Belirsizlik Yönetimi: Güvenlik Stokları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Ders notları 2. Chopra, S., Meindl, P., Supply Chain Management, Second Edition |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir tedarik zincirindeki temel bileşenleri tanımlayabilir | |||||||||||
2 | Bir tedarik zincirindeki çevrim bakış açısını ve itme-çekme bakış açısını tanımlayabilir | |||||||||||
3 | Dağıtım ağını tasarlarken dikkate alınması gereken anahtar faktörleri tanımlayabilir | |||||||||||
4 | Çeşitli dağıtım seçeneklerinin güçlü ve zayıf yönlerini tartışabilir | |||||||||||
5 | Tesis yeri belirleme ve kapasite dağıtım kararlarında optimizasyon tekniklerini kullanabilir | |||||||||||
6 | Bir tedarik zincirindeki optimal çevrim stok miktarını belirlemek için maliyet dengeleyebilir | |||||||||||
7 | Maliyetleri arttırmaksızın çevrim stoğu ve sipariş miktarını düşüren yönetimsel kaldıraçları tanımlayabilir | |||||||||||
8 | Güvenlik stok rolünü yorumlayabilir | |||||||||||
9 | Gerekli güvenlik stok seviyelerini etkileyen faktörleri tanımlayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |