Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknik Resim | ENM 111 | 1 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. BAHADIR AYDIN |
Dersi Verenler | MİMAR MEHMET İHSAN TEZEMİR, Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI, Arş.Gör.Dr. BANU ERGİNÖZ, Prof.Dr. AKIN OĞUZ KAPTI, Doç.Dr. UFUK DURMAZ, Dr.Öğr.Üyesi ELİF DÜLGER, Doç.Dr. SEÇİL EKŞİ, Doç.Dr. NESLİHAN ÖZSOY, Doç.Dr. MEHMET İSKENDER ÖZSOY, Öğr.Gör. AYŞE SİMDEN ÇAKIR, Doç.Dr. GÖKHAN COŞKUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Makine parçalarının perspektif resimlerini, izdüşüm resimlerini ve kesit resimlerini çizebilme, bu resimleri ölçülendirme, çizilmiş resimleri okuyabilme ve bu faaliyetlerde bilgisayarı etkin bir biçimde kullanabilme bilgi ve becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Ders içeriği; teknik resim terminolojisi, resim araç-gereçleri, perspektif resimler, temel ve yardımcı görünüşler, ölçülendirme, kesit resimler, resim okuma, serbest elle çizim, çizimde bilgisayarı etkin olarak kullanma konularını kapsamaktadır. Ders içinde elle çizime ve bilgisayar ile çizime yönelik olarak çok sayıda uygulama yaptırılmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknik resim kurallarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Görünüşleri bilinen bir makine parçasının diğer görünüşünü ve perspektif resmini çizer. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Perspektif resmi bilinen bir makine parçasının görünüşlerini çizer ve ölçülendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Kesit alma yöntemlerini bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Bilgisayar çizim programı kullanarak çizim yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknik resme giriş, resim türleri, resim araçları, çizgi tipleri, ölçek. | |
2 | Perspektif resimler ve ilgili uygulamalar. | |
3 | Görünüşler (izdüşüm resimler) ve ilgili uygulamalar. | |
4 | Perspektif resmi bilinen parçanın görünüşlerinin çizilmesi. | |
5 | Görünüşleri bilinen parçanın perspektif resminin çizilmesi. | |
6 | İki görünüşü bilinen parçanın üçüncü görünüşünün çizilmesi. | |
7 | AutoCAD çizim programı komutları ve ilgili uygulamalar. | |
8 | AutoCAD çizim programı komutları ve ilgili uygulamalar. | |
9 | Ölçülendirme. | |
10 | Kesit resimler. | |
11 | AutoCAD çizim programı komutları ve ilgili uygulamalar. | |
12 | AutoCAD çizim programı komutları ve ilgili uygulamalar. | |
13 | AutoCAD çizim programı komutları ve ilgili uygulamalar. | |
14 | AutoCAD çizim programı komutları ve ilgili uygulamalar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | "Teknik Resim" ders notu |
Ders Kaynakları | 1. Bağcı M, Bağcı C, 1982. Teknik Resim, Teknik Eğitim Fakültesi Matbaası, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknik resim kurallarını bilir. | |||||||||||
2 | Görünüşleri bilinen bir makine parçasının diğer görünüşünü ve perspektif resmini çizer. | |||||||||||
3 | Perspektif resmi bilinen bir makine parçasının görünüşlerini çizer ve ölçülendirir. | |||||||||||
4 | Kesit alma yöntemlerini bilir ve uygular. | |||||||||||
5 | Bilgisayar çizim programı kullanarak çizim yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |