Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hentbol BSE 205 3 3 + 1 4 6
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. NESİM YALVARICI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Hentbol branşını tanır. Teknik elemanlarını öğrenir. Hentbol oyununu oynar. Hentbol tekniklerini öğretir.
Dersin İçeriği Hentbolun tarihçesi, oyun kuralları, temel teknik ve taktiklerle ilgili bilgi ve beceriler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hentbolun tarihçesini anlatır. Anlatım, Sınav ,
2 Teknik elamanlarını öğrenir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
3 Dersin teknik elemanları öğretir. Gösteri, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Sınav , Ödev,
4 Kuralları anlatır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Ödev, Sınav ,
5 Kurallara uygun oynar. Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Ödev, Sınav ,
6 oyunu kurallara uygun öretir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
7 mahalli, milli ve milletlerarası müsabakalarda oynar Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
8 müsabakaların organizasyonunda görev alır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hentbol ün tanım, tarihçesi
2 Hentbol de saha- malzeme, araç-gereç bilgisi
3 Hentbol de temel antrenman bilgileri
4 Hentbol de paslar.
5 Temel atışlar
6 Kale atışları, aldatma atışları
7 Hızlı hücum
8 Yedi metre atışları
9 Arasınav
10 Hentbolda taktik uygulamalar.
11 Driller (temrinler-alıştırmalar)
12 60 savunma
13 51 savunma, adam adama savunma
14 Hentbol uyun kurallarına uygun oyun.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Hentbolde Teknik-Taktik,Yaşar Sevim,Nobel
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır.
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 16 32
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6