Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli III (Sportif Gösteriler) | BSE 435 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURAN KANDAZ GELEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Milli bayramlarda hazırlanan sportif gösterilerin ve diğer sportif gösterilerin hazırlık ve uygulama aşamaları. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sportif gösteriler için kişi sayısı oluşturmayı anlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Tartışma, | Sözlü Sınav, Sınav , |
2 | Sportif gösteriler için koreografi yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, Anlatım, Grup Çalışması, | Performans Görevi, Ödev, |
3 | Sportif gösterilere müzik uygular. | Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, | Performans Görevi, |
4 | Sportif gösterilerde yer hareketleri yapar. | Grup Çalışması, Anlatım, Gösteri, | Performans Görevi, |
5 | Sportif gösterilerde kıyafet ve alet kullanımı anlar. | Anlatım, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Sportif gösterileri yönetir. | Rol Oynama, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Saha içi gösteriler | [1] Sayfa 9 |
2 | Senaryo hazırlama | [1] Sayfa 9-10 |
3 | Öğrenci sayısı belirleme, alet seçimi | [1] Sayfa 10-11 |
4 | Sahne hazırlanması | [1] Sayfa 11 |
5 | Koreografik şekillerin belirlenmesi | [1] Sayfa 11-17 |
6 | Koreografi oluşturma | [1] Sayfa 22-24 |
7 | Ara sınav | |
8 | Saha giriş çıkışlar | [1] Sayfa 37 |
9 | Sahanın kodlanması | [1] Sayfa 38 |
10 | Müzik seçimi | [1] Sayfa 47 |
11 | Yer harekeleri | [2] Sayfa 143 |
12 | Jimnastik Koreografisi | [2] Sayfa 146 |
13 | Gösteri örneği | [1] Sayfa 121 |
14 | Gösteri örneği | [1] Sayfa232 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] ARACI H.19 Mayıs Gösterileri Nobel Yayınları, Ankara, 2006 [2] ARACI H Okullarda Beden EğitimiAnkara,1998 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | X | |||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |