Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | SHB 201 | 3 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin farklı sosyal sistemler içindeki insan davranışlarını değerlendirebilmeye yönelik teorik bilgiyi sahip olması, insanın biyo-psiko-sosyal gelişimini ekolojik ve çevresel kavramlar boyutunda anlayabilmesi. İnsan davranışları ve sosyal çevre etkileşimi hakkında bilgi sahibi olma. |
Dersin İçeriği | Bireyin içinde yaşadığı aile, grup, örgütler, kurumlar, topluluk ve toplumlar gibi sosyal sistemlerin etkileşimi çerçevesinde insanın biyo-psiko-sosyal gelişimini kapsayan kuramlar. Davranış bilimlerini tanıma, Farklı sosyal çevreleri tanıma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireyin toplum içerisindeki tutum ve davranışlarının tutarlılığının önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Bireyin toplum içerisindeki yaşam kalitesinin yükselmesini tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Bireyin kendine özgüven ve saygı duygusunu pekiştiriri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Davranış bozukluklarını ayırt eder | Anlatım, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Farklı tutum ve düşünceye sahip insanlara anlayışla yaklaşır | ||
6 | Yaşanılan çevre ile barışık olmayı fark eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
7 | Toplumsal değerlere uyumu tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Davranışını İnceleyen Bilim Dalları ve Kavram tanımlaması | |
2 | Davranışın Sosyal Hayattaki Yeri Ve Fonksiyonları | |
3 | İnsan Davranışı Kuramları (Sistem, Ekolojik Sistem vd) | |
4 | Davranışın biyolojik temelleri, duyum, algılama ve süreçleri | |
5 | Tutumlar ve tutum değişimine kuramsal yaklaşımlar, Karakter, Niteliği Ve Gelişimi-Saldırgan Karakter | |
6 | Davranışların Gelişimde Toplum ve Çevre | |
7 | Ruh ve Ruhsal Hayatın Sosyal Görünüşleri ve Kişiliğe Yansıması | |
8 | Cinsiyetin Kişilik Oluşumuna Etkisi ve Rol Karmaşası, Çocuğun Aile Çevresi İçindeki Yeri | |
9 | Ara sınav | |
10 | Toplumsal değişim ve kişilik gelişimi | |
11 | Aile, grup ve örgütlerde davranış şekilleri | |
12 | Heyecan, güdü ve heyecan kuramları | |
13 | Kişilik ve kişilik kuramları | |
14 | Sosyal çevre ve uyum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Cüceloğlu, Doğan, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitapevi, İstanbul, 2000 |
Ders Kaynakları | 2-Baltaş A. Stres ve Başaçıkma Yolları, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1986 3- Cüceloğlu, Doğan, İyi Düşün Doğru Cevap Ver, Sistem yayıncılık, İstanbul, 1993 4-Adler, Alfred, İnsan Tabiatını tanıma, İş bankası yay. istanbul, 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
12 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 8 |
3. Ödev | 8 |
4. Ödev | 8 |
5. Ödev | 8 |
6. Ödev | 8 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |