| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlı Resim Sanatı | SAN 306 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Murat Alkan |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Anadolu Selçuklu ve Osmanlı minyatür sanatını tanıtarak, üsluplar arası bağlantı kurulması amaçlanır. |
| Dersin İçeriği | Selçuklu ve Osmanlı dönemi minyatür sanatının örnekleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Minyatür sanatı terimlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 2 | Minyatür sanatının kaynaklarını kullanmayı öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Başkent ve taşra üsluplarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 4 | Osmanlı resim sanatı örneklerini kronolojik olarak tanır | Anlatım, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Metin- resim arasındaki ilişkiyi kurmayı öğrenir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Nakkaşları ve Üsluplarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Resim Sanatına Giriş | |
| 2 | Anadolu Selçuklu Dönemi Resim Sanatı | |
| 3 | Erken Dönem Osmanlı Minyatürü | |
| 4 | Erken Dönem Osmanlı minyatürü | |
| 5 | Sultan II. Bayezid ve Yavuz Sultan Selim dönemi resim faaliyetleri | |
| 6 | Kanuni Sultan Süleyman Dönemi resim sanatı | |
| 7 | Saz Üslubu | |
| 8 | II. Selim dönemi Nakkaşhanesi | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | III. Murat dönemi Nakkaşhanesi | |
| 11 | Eyalet Üslubu | |
| 12 | 17. yy Saray Nakkaşhanesi ve Çarşı Ressamları | |
| 13 | 18. yy Saray Nakkaşhanesi | |
| 14 | Geç Dönem Osmanlı Minyatürü |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dersin hocası tarafından verilecektir |
| Ders Kaynakları |
Akalay (Tanındı),Z.,(1969) "Tarihi Konularda İlk Osmanlı Minyatürleri", Sanat Tarihi Yıllığı, II,151-166 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
| 4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
| 5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
| 8 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | ||||||
| 9 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
| 10 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
| 12 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Minyatür sanatı terimlerini bilir | |||||||||||
| 2 | Minyatür sanatının kaynaklarını kullanmayı öğrenir | |||||||||||
| 3 | Başkent ve taşra üsluplarını kavrar | |||||||||||
| 4 | Osmanlı resim sanatı örneklerini kronolojik olarak tanır | |||||||||||
| 5 | Metin- resim arasındaki ilişkiyi kurmayı öğrenir | |||||||||||
| 6 | Nakkaşları ve Üsluplarını tanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 35 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||