| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Modern Sanat Akımları | SAN 403 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Rumeysa IŞIK |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | 18-20.yy kültür sanat ortamı içinde, Avrupa´da oluşan sanat akımları, kavramlar ve sanatçılar üzerinde durularak eserleri tanıtma amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | 18-20.yy arasında sanat alanındaki yenilikler, etkileşimler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 18-20. yy sanat akımlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Akımların üslup özelliklerini bilir | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Dönem sanatçılarını ve eserlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Üsluplar arası etkileşimi tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Sanat Akımlarının toplumsal etkilerini irdeler | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Çağdaş sanata etkisini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Modern Sanat Akımlarına Giriş: Kaynaklar | |
| 2 | Sanatın Toplumsal Tarihi | |
| 3 | Empresyonizm | |
| 4 | Sembolizm | |
| 5 | Expresyonizm | |
| 6 | Bauhaus | |
| 7 | Fovizm | |
| 8 | Kübizm | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Fütürizm | |
| 11 | Dadaizm | |
| 12 | Konstrüktivizm | |
| 13 | Sürrealizm | |
| 14 | Performans Sanatları ve Land Art |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dersin hocası tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | BATUR, Enis (Der), Modernizmin Serüveni, Yapı Kredi Yayınları. BENJAMIN, Walter, Pasajlar, Yapı Kredi Yayınları. LYNTON, Norbert, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
| 4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
| 5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
| 8 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
| 9 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | ||||||
| 10 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
| 12 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 18-20. yy sanat akımlarını tanır | |||||||||||
| 2 | Akımların üslup özelliklerini bilir | |||||||||||
| 3 | Dönem sanatçılarını ve eserlerini öğrenir | |||||||||||
| 4 | Üsluplar arası etkileşimi tartışır | |||||||||||
| 5 | Sanat Akımlarının toplumsal etkilerini irdeler | |||||||||||
| 6 | Çağdaş sanata etkisini kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||