Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Belgeleme ve Fotoğrafçılık | SAN 106 | 2 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ERKAN ATAK, |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Gülsen TEZCAN KAYA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk sanatı araştırmacısının, alanı ile ilgili belge ve objeleri bilimsel çalışmalarda kullanabilecek şekilde tasnif ederek arşivleyebilmesi,bilimsel çalışmalarına destek olacak görselleri oluşturma yeteneğinin oluşturulması. |
Dersin İçeriği | Kültür varlıklarının tespit edilmesi ve ayrıntılı olarak belgelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültür varlıklarını ayrıntılı olarak sınıflandırarak tespit eder ve belgeler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Belgeleme tekniklerini bilir ve çalışacağı konuya göre uygun olanını seçer | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Arşivlerini olumsuz koşullardan etkilenmeyecek şekilde korur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Fotoğraf makinesinin bölümlerini ve parçalarını bilir | Anlatım, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Uygun koşullar altında fotoğraf tab eder | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
6 | Hava koşullarına ve mekana göre doğru fotoğrafı çeker | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Kaynaklar | |
3 | Sanat tarihi materyalenin tespiti | |
4 | Sanat tarihi materyalenin tespiti | |
5 | Envanter fişlemesi | |
6 | Envanter fişlemesi | |
7 | Koruma ve depolama yöntemleri | |
8 | Fotoğraf makinesinin tanıtımı, diyafram,kadraj,enstantane,netlik | |
9 | Sınav | |
10 | Agrandizör, makro çekim, tripod kullanımı | |
11 | Fotoğrafın tab edilmesi/banyo | |
12 | Fotoğrafın tab edilmesi/banyo | |
13 | Görsellerin arşivlenmesi, arşiv teknikleri | |
14 | Arazi çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | DEĞİRMENDERE A. Necati, Dünya Fotoğrafçılık Ansiklopedisi, İstanbul:Cihan Matbaacılık. ÇOKAL B. Claasz, Arkeolojik illüstrasyon ve fotoğrafçılık (çev.) Ceyhun Çokal, Ankara: Aytaşı Yayıncılık, 2006. UÇAR Meltem-Yavuz Salim Yılmaz,Koruma sempozyumu taşınmaz ve kültür varlıklarını tespit ve belgeleme yöntemleri, 1-3 Ekim 2009, Mersin: Mersin Üniversitesi Restorasyon ve Koruma Merkezi, 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
8 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
9 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
10 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
11 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
12 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 85 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |