Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Antik Anadolu Kentleri | SAN 330 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Rumeysa IŞIK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Antik dönemde Anadolu´da kurulan yerleşimlerin tanıtılması |
Dersin İçeriği | Anadolu´daki Antik kentler ve kentsel dönüşüm. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Antik Anadolu coğrafyasının sınırlarını çizer | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
2 | Kentlerdeki mimari yapıları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Bölgesel üslupları tasvir eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Antik çağ kentlerinin özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Komşu kentlerle karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Antik kent kazılarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Antik Anadolu Coğrafyası | |
3 | İyon kentleri (Ephesos, Miletos ve Samos) | |
4 | İyon kentleri (Kolofon, Priene, Smyrna | |
5 | Likya kentleri (Patara, Xsantos, Myra) | |
6 | Lidya kentleri (Sard, Thyateira) | |
7 | Frig kentleri (Aizonai, Hierapolis, Gordion) | |
8 | Misya kentleri (Pergamon, Bergama, Kyzikos) | |
9 | Ara sınav | |
10 | Kilikya kentleri (Antiokheia, Aphrodisias) | |
11 | Troya antik kenti | |
12 | Kazılar ve Yüzey Araştırmaları | |
13 | Çevre kültürlerle Etkileşim | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından bildirilecektir. |
Ders Kaynakları | R. E. Wycherley, Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu, çev. Nur Nivren, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 1986. John Rich, Geç Antik Çağda Kent, çev. Suna Güve, Ertuğrul Güven, İstanbul: Homer Kitabevi, 1999. Emrullah Güney, Antik Çağ Türkiye Kentleri, İstanbul: Bilgili Yayın Yapım, 2000. E. J. Davis, Anadolu : XIX. Yüzyılda Caria, Phrygia, Lycia ve Pisidia’nın Bazı Antik Kentlerine Yapılan Bir Gezinin Öyküsü, çev. Funda Yılmaz, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 2006. Schwertheim Elmar, Antik Çağda Anadolu John Rich-Andrew Wallace Hadrill Antik Dünyada Kırsal ve Kent |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
8 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
9 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
10 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
11 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
12 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |