Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortaçağ Avrupa Sanatı | SAN 205 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Rumeysa IŞIK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ortaçağ Avrupası kültür ve sanatı eserlerden yola çıkılarak öğretilir |
Dersin İçeriği | Avrupa kültür ve sanatının oluşumunu sağlayan uygarlıklar, tarihi coğrafyaları içinde tanıtılır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ortaçağ kültürünü tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Toplum sanat ilişkisini sorgular | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Dönemin sanat ortamını hazırlayan nedenlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
4 | Ortaçağ mimarisini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Ortaçağ resim ve heykelini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
6 | Ortaçağa ait sanat eserini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavimler Göçü ve sonuçları | |
2 | Ortaçağda felsefe ve sanat | |
3 | Ortaçağ´ın toplumsal açıdan irdelenmesi | |
4 | Karolanj dönemi Resim Sanatı | |
5 | Karolanj dönemi Mimarisi | |
6 | Otto Dönemi Resmi | |
7 | Otto Dönemi Mimarisi | |
8 | Romanesk Dönem Mimarisi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Romanesk Dönem Resmi | |
11 | Romanesk Dönem Heykeli | |
12 | Gotik Dönem Resmi | |
13 | Gotik Dönem Mimarisi | |
14 | Gotik Dönem Heykeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | Gombrich, EH., (1993),Sanatın Öyküsü, İstanbul Panofsky, E., (1995), Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe, İstanbul Snyder, J., (1989), Medieval Art. Painting, Sculpture, Architecture 4th-14 Century, New York Toman R., (1998), The Art of Gothic. Architecture, Sculpture, Painting, Köln. Toman R., (1997), The Art of Romanesque. Architecture, Sculpture, Painting, Köln. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
8 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
9 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | ||||||
10 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | ||||||
11 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
12 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |