Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat Tarihi Yöntem ve Terminolojisi | SAN 103 | 1 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ELA TAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Rümeysa Işık |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanat tarihi alanındaki bilimsel araştırma türleri ve özellikleri öğretilerek,öğrencilerin doğru bir biçimde ödev, mezuniyet tezi ve bilimsel araştırma yazısı hazırlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Sanat tarihinin kapsamı, sanatın türleri; görsel ve plastik sanatlar, bilimsel araştırmanın aşamaları ve metin yazımının kuralları; dipnot ve bibliyografya kuralları, çalışmanın ana hat planını oluşturmak, bilgi fişleri hazırlamak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanat tarihinin sınırlarını çizer | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Plastik sanatları kendi içinde gruplandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Bilimsel bir çalışmanın aşamalarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Çalışacağı konuya uygun araştırma yöntemini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Araştırması için gerekli belgeleri test eder ve ilişkilendirir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
6 | Bilimsel alıntı yapmanın etik kurallarını bilir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Bilimsel metin yazımının kurallarını uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, konu ile ilgili kaynakların değerlendirilmesi | |
2 | Sanat tarihinin kapsamı ve sanat tarihine yardımcı disiplinler | |
3 | Bilimsel araştırma türleri, yazılı kaynakların tespiti ve okunması | |
4 | Bilimsel araştırma türleri, yazılı kaynakların tespiti ve okunması | |
5 | Saha çalışması, gözlem fişlerinin oluşturulması | |
6 | Bilgi ve envanter fişlerinin hazırlanması | |
7 | Bilimsel araştırma yazılarında, metin yapısının oluşturulması ve ana hat planı | |
8 | Bilimsel araştırma yazılarında, metin yapısının oluşturulması ve ana hat planı | |
9 | Ara sınav | |
10 | Dipnot kuralları ve gösterimi | |
11 | Dipnot gösterimi uygulaması | |
12 | Dipnot gösterimi uygulaması | |
13 | YÖK Etik Kuralları | |
14 | Kültür Bakanlığı Etik Kuralları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından bildirilecektir. |
Ders Kaynakları | SÖZEN M.-TANYELİ U., Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü,İstanbul, 1986. WölfflIn, H.,Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul,1985. HASOL Doğan., Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü,İstanbul, 1975. TURANİ Adnan ,Sanat Terimleri Sözlüğü,İstanbul, 1993. ALAÇAM E., Araştırma ve Yayım İlkeleri, Konya, 1991. ALTUN A.,Dipnot ve Bibliyografya Esasları, İstanbul, 1986. DAY R.A., Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?, (çev.)Fatoş Dilber, Ankara, 1973. MÜLAYİM Selçuk., Sanat Tarihi Metodu, İstanbul,1983. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | ||||||
8 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
9 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | ||||||
10 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
11 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
12 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |