Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organometalik Kimya | KIM 422 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Anorganik dersini almış olamsı tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Organometalik bileşiklerin sentezi, karakterizasyonu uygulama alanları ve kimyadaki öneminin kavranması. |
Dersin İçeriği | Organometalik alkil metal bileşiklerin sentezi, Metal Karben ve karbonil bileşikleri, arenler, kataliz reaksiyonları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Organometalik bileşikleri tanımlar ve önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Organometalik sentezlerde yeni metodlar geliştirmeyi öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Organometalik bileşiklerinin sentez metotlarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Organometalik bileşiklerin karakterizasyonunu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Organometalik Kimyanın uygulama alanlarını ve önemini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Katalitik prosesleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Organik Kimya, Metal-Karbon Sigma Bağı içeren Organik Metalikler | [1] Sayfa 422-430 |
2 | Alkil Metal Bileşikleri ve Sentezi | [1] Sayfa 462-466 |
3 | Metal Karboniller, Sentez, Yapısı ve Tepkimeleri | [1] Sayfa 435-448 |
4 | Metal Karben Bileşikleri | [1] Sayfa 463-466 |
5 | Metal Karbin Bileşikleri | [1] Sayfa 466-469 |
6 | Doymamış Organik Ligandların Metak Kompleksleri | [1] Sayfa 445-452 |
7 | Metal Olefin Kompleksleri | [1] Sayfa 428-444 |
8 | Siklopentadienil Metal Kompleksleri | [1] Sayfa 452-459 |
9 | ARASINAV | |
10 | Aren-Metal Kompleksleri | [2] Sayfa 437-439 |
11 | Organometal Bileşiklerde 18-elektron Kuralı | [1] Sayfa 431-435 |
12 | Kataliz | [1] Sayfa 497-509 |
13 | Kataliz uygulamaları | [1] Sayfa 518-528 |
14 | Temel Eğilimler | [1] Sayfa 518-528 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Miessler G.L, N. V., Tarr D.A., İnorganik Kimya, 2002, Palme Yayıncılık |
Ders Kaynakları | [2] Editors-in-Chief:Robert H. Crabtree and D. Michael P. Mingos, Comprehensive Organometallic Chemistry III, Vol:1-12, 2007, Elsevier Ltd. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X | |||||
13 | X | ||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |