Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Devre Analizi | FIZ 337 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Fizik II dersinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FİLİZ ERTUĞRAL YAMAÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. RECEP AKKAYA, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektrik devreleri ile ilgili temel kavramlar verilerek, doğru akım devrelerinin çözüm yöntemlerinin verilmesi. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, Kirchoff akım ve gerilim yasaları, İki uçlu Devre Elemanları ve eşdeğer iki uçlular, İki uçlu Devre Elemanları ve eşdeğer iki uçlular, İki kapılı devre elemanları, Diğer çok uçlular, Çevre akımları yöntemi, Düğüm gerilimleri yöntemi, Devre Teoremleri, Sinüsoidal sürekli hal analizi, Sinüsoidal sürekli halde Çevre akımlar ve düğüm gerilimler yöntemi, Sinüsoidal sürekli halde devre teoremleri, Çok kapılı devreler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrik devrelerinin temel yasalarını ana hatlarıyla belirtir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Devre çözüm yöntemlerini açıklar ve uygulamalı olarak gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Doğru akım devrelerinin çözümlerini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Devrelerin geçici davranışlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Kondansatörlerin dolmasını ve boşalmasını (Şarf-Deşarj) inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Kirşof kanunlarını ifade eder ve basit devrelerin çözümünde nasıl kullanıldığını birkaç örnek üzerinde uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | Çevre akımları (Göz akımları) ve düğüm metotlarını örneklerle açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | Üçgen-yıldız ve Yıldız-üçgen dönüştürme metodunu örneklerle açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
9 | Tevenin (Thevenin) ve Norton teoremlerini genel hatlarıyla bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | [1] Sayfa 1-10 |
2 | Kirchoff akım ve gerilim yasaları | [1] Sayfa 11-18 |
3 | İki uçlu Devre Elemanları ve eşdeğer iki uçlular | [1] Sayfa 19-29 |
4 | İki uçlu Devre Elemanları ve eşdeğer iki uçlular | [1] Sayfa 30-40 |
5 | İki kapılı devre elemanları | [1] Sayfa 40-48 |
6 | Diğer çok uçlular | [1] Sayfa 49-58 |
7 | Çevre akımları yöntemi | [1] Sayfa 59-68 |
8 | Düğüm gerilimleri yöntemi | [1] Sayfa 68-76 |
9 | ARASINAV | |
10 | Devre Teoremleri | [1] Sayfa 77-84 |
11 | Sinüsoidal sürekli hal analizi | [1] Sayfa 145-151 |
12 | Sinüsoidal sürekli halde Çevre akımlar ve düğüm gerilimler yöntemi | [1] Sayfa 152-160 |
13 | Sinüsoidal sürekli halde devre teoremleri | [1] Sayfa 173-176 |
14 | Çok kapılı devreler | [1] Sayfa 177-192 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Abdullah Ferikoğlu, Devre Analizi I-II, Değişim Yayınları, İstanbul, 2003. |
Ders Kaynakları | [2] Yılmaz Tokad, Devre Analizi Dersleri: Kısım 1, 3. bs.,İstanbul Çağlayan, 1987. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | X | |||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | X | |||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | X | |||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | X | |||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | X | |||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | X | |||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | X | |||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | X | |||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | X | |||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|