Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilişim Sistemleri Analiz Tasarım ve Modelleme | ISE 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe / İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. YÜKSEL YURTAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BURCU ÇARKLI YAVUZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilişim sistemlerinin modellenmesi, tasarımı ve kontrol edilmesinde öğrencilere yararlı olacak araçları, kavramları ve uygulamaları tanıtmak. Sistem analizi teknik ve kavramlarının başarılı ve verimli bir şekilde nasıl uygulanacağını öğretmek, öğrencilerin hangi durumda hangi analiz ve tasarım tekniğinin uygun olabileceğini seçmelerinde yol gösterme ve onları gerçek problemlere uygulayabilmeyi ve elde edilen sonuçları yorumlama yapabilmeyi öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Sistem kavramı, sistem yaklaşımı, sistem analizi, karar analizi, genel sistem teorisi, sistemik sorunlar, problem tanımlama, endüstriyel sistem modelleme ve analizi, sistem analiz süreci, sistem analizi ve tasarımı analizi. Sistem yaşam döngüsü, sistem dinamiği, sistem analizi ve tasarım araçları, örnek çalışmalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karmaşık problemler için bütüncül bakabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
2 | Günümüzün disiplinlerarası iş ortamında çalışabilir ve projeler yönetebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , |
3 | Analitik araçları kullanarak işletme sorunlarını çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , |
4 | Sistem yaklaşımı ile imalat ve hizmet sistemlerinde problemleri belirleyebilir Ve bu problemler için çözüm önerileri hazırlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
5 | Karmaşık sistemleri modelleyebilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
6 | Sistemik problemlerin davranışlarını analiz edebilir ve müdahale de bulunur. | Anlatım, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sistem Düşüncesi, Sistem teorisi, Sistem Paradigmasındaki Değişmeler ve temel sistem yaklaşımları | |
2 | Sistem analiz ve tasarım süreci | |
3 | Sistem analizi aşamaları | |
4 | Sistem analizinde modellerin önemi | |
5 | Sistem analiz ve tasarımı için problemin tanımlanması | |
6 | Sistem analiz ve tasarımında kullanılan araçlar ve yöntemler | |
7 | Sistem Mühendisliği | |
8 | Vize | |
9 | Sistem gereksinimleri ve sistem geliştirme yaşam döngüsü analizi. | |
10 | Sistem Tasarımı ve Kurma | |
11 | Sistem Tasarımı ve Kurma(devam) | |
12 | Sistemik problemler ve Sistem Dinamiği Yaklaşımı | |
13 | Dinamik Sistemlerin Yapısı ve davranışı | |
14 | Sistem davranışının analizi ve yorumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları | 1-Whitten, Bentley, Barlow, System Analysis & Design Methods, IRWIN, ikinci Basım, 1992. 2-John Sterman, Business Dynamics: Systems Thinking and Modeling for a Complex World, McGraw-Hill/Irwin 2000. 3-Evren, R. Sistem Analizi, İTÜ yayınları. İstanbul. 1992, 4-B.S. Blanchard and W.J. Fabrycky (1998), Systems Engineering and Analysis, Prentice Hall, N.J. 5-S. Şarman (1992), Sistem Analizi, D.E.Ü., İzmir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili Yönetim Bilişim konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Yönetim Bilişim Sistemleri çözümleri için beraber kullanabilme, | X | |||||
2 | Bilişim Sistemleri problemlerini saptama,tanımlama,formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun Bilişim Sistemleri ve sistem modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, | X | |||||
3 | Bilişim Sistemi,sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi;bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi, | X | |||||
4 | Kurumsal Bilişim Sistemleri uygulamaları için gerekli olan modern teknikler,yazılım,donanım ve ağ araçları seçme ve kullanma becerisi;bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, | X | |||||
5 | Bilişim Sistemi tasarlama,geliştirme,test etme,deney yapma,veri toplama,sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, | X | |||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi,sorumluluk alma özgüveni, | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme,veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, | X | |||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi;en az bir yabancı dil bilgisi, | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, | X | |||||
11 | Kurumsal Bilişim Sistemleri Proje yönetimi,işyeri uygulamaları,çevre ve iş güvenliği konularında bilinç;Bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık, | X | |||||
12 | Bilişim Sistemleri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karmaşık problemler için bütüncül bakabilir. | ||||||||||||
2 | Günümüzün disiplinlerarası iş ortamında çalışabilir ve projeler yönetebilir. | ||||||||||||
3 | Analitik araçları kullanarak işletme sorunlarını çözebilir. | ||||||||||||
4 | Sistem yaklaşımı ile imalat ve hizmet sistemlerinde problemleri belirleyebilir Ve bu problemler için çözüm önerileri hazırlayabilir. | ||||||||||||
5 | Karmaşık sistemleri modelleyebilir. | ||||||||||||
6 | Sistemik problemlerin davranışlarını analiz edebilir ve müdahale de bulunur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
2. Ödev | 15 |
1. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |