Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seminer (Yl) INS 500 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ERTAN BOL
Dersi Verenler Prof.Dr. İSMAİL AYHAN ŞENGİL, Prof.Dr. ALİ OSMAN AYDIN, Prof.Dr. CUMA BİNDAL, Prof.Dr. HATEM AKBULUT, Doç.Dr. METİN İPEK, Dr.Öğr.Üyesi SUNAL AHMET PARASIZ, Prof.Dr. EMRAH DOĞAN, Prof.Dr. CENK YAVUZ, Prof.Dr. SADIK BAĞCI, Prof.Dr. MEHMET FIRAT, Dr.Öğr.Üyesi ÖZHAN ÖZKAN, Dr.Öğr.Üyesi GÜLDEM ÜRER, Prof.Dr. ALİ UZUN, Dr.Öğr.Üyesi İDRİS CESUR, Prof.Dr. SALİM ASLANLAR, Prof.Dr. MURAT GÜZELTEPE, Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KAHRAMAN, Prof.Dr. DURMUŞ KARAYEL, Prof.Dr. ADEM DEMİR, Prof.Dr. ALİ FUAT BOZ, Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR, Prof.Dr. AHMET ZENGİN, Dr.Öğr.Üyesi FATİH ÇALLI, Prof.Dr. ERTAN BOL, Dr.Öğr.Üyesi AYSUN EĞRİSÖĞÜT TİRYAKİ, Doç.Dr. OSMAN SÖNMEZ, Prof.Dr. LEVENT GÜLEN, Doç.Dr. SAFİYE SENCER, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ZAHİD YILDIZ, Prof.Dr. OKTAY YEMİŞ,
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

i) Öğrencilere bilimsel araştırma yapabilme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama altyapısı kazandırmak,

ii) Öğrencilere bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamak, toplum önünde konuşma özgüveni kazandırmak ve sunum tekniğini vermek,

iii) Öğrencilerin tez çalışmaları ile ilgili konularda teorik ve pratik bilgilerini pekiştirmek ve öğrenciyi tez çalışmasına hazırlamaktır.

Dersin İçeriği

Alanı ile ilgili öğrencilerin fikir verme ve tartışma yeteneğini geliştirir. Öğrenciler öğretilen sözlü, yazılı ve görsel iletişim tekniklerinden faydalanırlar. Bilişim araç ve gereçlerini etkili sunum yapabilmek amacıyla kullanırlar.

Öğrencilere seminerin nasıl yapılacağı ve seminer hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususların neler olduğu öğretilir. Öğrenci tez konusu ile ilgili bir seminer konusu hazırlar ve bunu sunar.

Öğrencilerin ders aşamasında; tez danışmanı ve seminer dersi sorumlusu öğretim elemanının ortak görüşü ile tespit edilen bir konuyu hazırlayarak sunumunu yaptığı bir derstir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapar Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
2 Topladığı bilgiyi sentezler, analiz eder ve yorumlar. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirir Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri bilir Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
6 Bilişim araçlarını etkin kullanır Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

Rauf Arıkan; Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Gazi Kitabevi

Hamza AL; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yayıncılık

Ders Kaynakları

Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu

Sınıf Yönetimi & Ders, Konferans, Panel ve Seminer Etkinliklerinde Başarının Yolları, Alfa Yayınları, İrfan Erdoğan, Yayın Yılı: 2011; 158sayfa

Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Karasar, Niyazi, 2009,

Hernon, P. ve Schwartz, C. (2007). What is a problem statement? (Editoryal). Library & Information Science Research, 29, 307–309.

Berelson, B. (1952). Content analysis in communications research. Glencoe, IL: The Free Press.

Creswell, J.W. (2009). Research design: Quantitative, qualitative, and mixed methods approaches. 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapar
2 Topladığı bilgiyi sentezler, analiz eder ve yorumlar.
3 Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirir
4 Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunar
5 Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri bilir
6 Bilişim araçlarını etkin kullanır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
dersAKTSKredisi 6