Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Proje Yönetimi | ENM 444 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe / İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR, Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | CPM ve PERT tekniklerini etkin olarak kullanabilme ve bu yolla projelerin zaman takibinin yapılması, etkin kaynak kullanımı ve dengelemesi |
Dersin İçeriği | CPM, CPM-MALİYET, GANNT DİYEGRAMI ve KAYNAK DENGELEME, PERT. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | CPM tekniğinin matematiksel yapısını öğrenme | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , |
2 | CPM Maliyet problemlerinin çözüm tekniklerini öğrenme | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , |
3 | Kaynak dengelemesi yapabilme | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , |
4 | PERT tekniğinin matematiksel yapısını öğrenme | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | CPM TEKNİĞİNE GİRİŞ | [1] Bölüm 1 |
2 | CPM VE GANNT TEKNİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI | [1] Bölüm 2 |
3 | CPM MALİYET İLİŞKİLERİ | [1] Bölüm 3 |
4 | CPM MALİYET İLİŞKİLERİ | [1] Bölüm 4 |
5 | CPM MALİYET İLİŞKİLERİ | [1] Bölüm 5 |
6 | KAYNAK DENGELEME | [1] Bölüm 6 |
7 | KAYNAK DENGELEME | [1] Bölüm 7 |
8 | PERT TEKNİĞİNE GİRİŞ | [1] Bölüm 8 |
9 | PERT TEKNİĞİ | [1] Bölüm 9 |
10 | PERT TEKNİĞİ | [1] Bölüm 10 |
11 | UYGULAMA-CPM | [1] Bölüm 10 |
12 | UYGULAMA-CPM | [1] Bölüm 10 |
13 | UYGULAMA-PERT | [1] Bölüm 11 |
14 | UYGULAMA-PERT | [1] Bölüm 12 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Ders Sunumları Bölüm web sayfasında erişime açılacaktır. http://www.ie.sakarya.edu.tr, |
Ders Kaynakları | 2.PROJECT MANAGEMENT,MEREDITH and MONTEL, 2006 3.PROJE YÖNETİMİ DERS NOTLARI, ODTU |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | CPM tekniğinin matematiksel yapısını öğrenme | |||||||||||
2 | CPM Maliyet problemlerinin çözüm tekniklerini öğrenme | |||||||||||
3 | Kaynak dengelemesi yapabilme | |||||||||||
4 | PERT tekniğinin matematiksel yapısını öğrenme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |