Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Kültüründe Âşıklık Geleneği | SAU 660 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EROL EROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Aşıklık geleneğinin Türk kültüründeki önemini, gelişim sürecini açıklamak. Âşıklık geleneğinin özelliklerini ve gelişimini öğrencilere tanıtmak. Âşık edebiyatı, Âşıklık geleneği ile lgili bilgilerle öğrencileri bilgilendirmek. Âşıklık geleneğinde uygulanan bütün ritüellerden öğrencileri haberdar etmek. |
Dersin İçeriği | Türk kültüründe aşıklık geleneğinin yeri, Halk edebiyatı içinde âşık edebiyatının yeri, âşık tabirinin anlamı, âşık edebiyatının türleri, âşıklık geleneği, âşıklık geleneğinin kaynağı, rüya motifi, âşık makamları, meşhur âşıklar, günümüzde âşıklık geleneği ve rüya motifi, yaşayan âşıklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Âşıklık geleneğinin Türk kültüründeki önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Aşık fasıllarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Aşıklık geleneğinin gelişimini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Dönemlerine göre geleneğin örneklerini verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aşıklık geleneğinin kaynağı | |
2 | Aşıklık geleneğinin tarihi gelişimi | |
3 | Geçmişten günümüze aşıklık geleneği | |
4 | Aşık edebiyatının tanımı ve özellikleri | |
5 | Halk edebiyatı içinde âşık edebiyatının yeri | |
6 | Aşıklık geleneğinde yer alan ritüeller | |
7 | Aşıklık geleneğinde yer alan ritüeller | |
8 | Aşıklık geleneği ve toplumdaki fonksiyonu | |
9 | Dönemlere göre önemli aşıklar ve eserleri | |
10 | Dönemlere göre önemli aşıklar ve eserleri | |
11 | Dönemlere göre önemli aşıklar ve eserleri | |
12 | Dönemlere göre önemli aşıklar ve eserleri | |
13 | Günümüzde aşıklık geleneği | |
14 | Aşıklık geleneğinin yaşatılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Erman Artun, Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı, Prof. Dr. Umay Günay, Aşık Tarzı Şiir Geleneği, Doğan Kaya, Aşık Edebiyatı Araştırmaları, KÖPRÜLÜ, Fuat, Türk Saz Şairleri Antolojisi, ARSUNAR, Ferruh; Köroğlu, BALİ, Muhan; Ercişli Emrah ve Selvihan Hikâyesi |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Âşıklık geleneğinin Türk kültüründeki önemini açıklar. |
2 | Aşık fasıllarını sınıflandırır. |
3 | Aşıklık geleneğinin gelişimini açıklar. |
4 | Dönemlerine göre geleneğin örneklerini verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 12 | 24 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |