Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma ve Değerlendirme Teknikleri | YOG 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi LEVENT ERTUNA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgi ve becerileri geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Araştırma Kavramı, Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri, Araştırma Probleminin Belirlenmesi, Nitel araştırma teknikleri, Literatür Taraması, Nicel araştırma teknikleri, Deneysel Araştırmalar, Araştırmada veritabanları kullanımı, Veri Toplama Teknikleri, Veri Analizi, Araştırma materyallerinin kataloglanması, Araştırma Önerisi Hazırlama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma kavramını örneklerle açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Eğitimde kullanılan araştırma tekniklerini açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bilimsel bir araştırma problemi ve alt problemlerini yazar. | Tartışma, Problem Çözme, | |
4 | Nitel araştırma tekniklerini uygular. | Tartışma, Problem Çözme, | |
5 | Literratür taraması yapar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Nicel araştırma tekniklerini uygular. | Tartışma, Problem Çözme, | |
7 | Deneysel araştırmaları örneklerle açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Veri toplama tekniklerini uygular. | Tartışma, Problem Çözme, | |
9 | Toplanan verilere uygun analizi uygular. | Tartışma, Problem Çözme, | |
10 | Araştırma önerisi hazırlar. | Tartışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | |
2 | Araştırma Kavramı | |
3 | Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri | |
4 | Araştırma Probleminin Belirlenmesi | |
5 | Nitel araştırma teknikleri | |
6 | Literatür Taraması | |
7 | Nicel araştırma teknikleri | |
8 | Deneysel Araştırmalar | |
9 | Araştırmada veritabanları kullanımı | |
10 | Veri Toplama Teknikleri | |
11 | Veri Analizi | |
12 | Araştırma materyallerinin kataloglanması | |
13 | Araştırma Önerisi Hazırlama | |
14 | Dönemin genel bir tekrarı. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Balcı, A. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2006. Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel yayın dağıtım, Ankara, 2008. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
12 | Alanındaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma kavramını örneklerle açıklar. | ||||||||||||
2 | Eğitimde kullanılan araştırma tekniklerini açıklar. | ||||||||||||
3 | Bilimsel bir araştırma problemi ve alt problemlerini yazar. | ||||||||||||
4 | Nitel araştırma tekniklerini uygular. | ||||||||||||
5 | Literratür taraması yapar. | ||||||||||||
6 | Nicel araştırma tekniklerini uygular. | ||||||||||||
7 | Deneysel araştırmaları örneklerle açıklar. | ||||||||||||
8 | Veri toplama tekniklerini uygular. | ||||||||||||
9 | Toplanan verilere uygun analizi uygular. | ||||||||||||
10 | Araştırma önerisi hazırlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |