Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yükseköğretimde Yeni Yaklaşımlar | YOG 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMET BAKİ MİNAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin yükseköğretimdeki yeni yaklaşımlara ilişkin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Yükseköğretim felsefesi, geçirdiği evreler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yükseköğretimdeki çağdaş yaklaşımları kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Yükseköğretimdeki yeni paradigmaları kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Yükseköğretim sisteminin uluslararası perspektife nasıl uyumlaştırılacağını kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Yükseköğretim ve kalite yaklaşımlarını bilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Yükseköğretimde yenileşme ve girişimcilik vizyonunu kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Yükseköğretimde akreditasyon sürecinin AB Bologna sürecine göre nasıl yapılacağını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
7 | Sivil toplum ile yükseköğretim kurumları ilişkinin nasıl kurulabileceğini kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
8 | Sanayi ile yükseköğretim arasındaki nasıl bağ kurulabileceğinin kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
9 | Öğretim üyesi yetiştirmenin öneminin kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
10 | AB sürecinin yükseköğretime etkilerinin farkına varma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
11 | Küreselleşmenin yükseköğretimde yarattığı yeni vizyonun farkına varma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
12 | Yükseköğretimde kaliteyi sürekli hale getirebilme kültürünü edinebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yükseköğretim felsefesi, geçirdiği evreler | |
2 | Günümüzden geleceğe yeni yükseköğretim vizyonu | |
3 | Girişimcilik ve yükseköğretim | |
4 | Yükseköğretimde Ar-ge çalışmaları ve bilimsel destek | |
5 | Yükseköğretim ve topluma hizmet vizyonu | |
6 | Yükseköğretim ve kalite güvence sistemi | |
7 | Yükseköğretim ve küreselleşme stratejileri | |
8 | Yükseköğretim kurumlarının örgütsel kültürü | |
9 | Öğretim üyesi yetiştirme politikalarına dayalı gelecek perspektifi | |
10 | Yükseköğretim ve insan kaynakları | |
11 | Yükseköğretim ve işyaşamı-sanayi işbirliği | |
12 | Sivil toplum ve yükseköğretim | |
13 | AB süreci ve yükseköğretime etkileri | |
14 | Yükseköğretimde öğrenci ve öğrenciye dönük yeni eğitim modelleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uluslararası yükseköğretim kongre bildiri kitapçığı, |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
12 | Alanındaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yükseköğretimdeki çağdaş yaklaşımları kavrama | ||||||||||||
2 | Yükseköğretimdeki yeni paradigmaları kavrama | ||||||||||||
3 | Yükseköğretim sisteminin uluslararası perspektife nasıl uyumlaştırılacağını kavrama | ||||||||||||
4 | Yükseköğretim ve kalite yaklaşımlarını bilme | ||||||||||||
5 | Yükseköğretimde yenileşme ve girişimcilik vizyonunu kavrama | ||||||||||||
6 | Yükseköğretimde akreditasyon sürecinin AB Bologna sürecine göre nasıl yapılacağını öğrenme | ||||||||||||
7 | Sivil toplum ile yükseköğretim kurumları ilişkinin nasıl kurulabileceğini kavrama | ||||||||||||
8 | Sanayi ile yükseköğretim arasındaki nasıl bağ kurulabileceğinin kavrama | ||||||||||||
9 | Öğretim üyesi yetiştirmenin öneminin kavrama | ||||||||||||
10 | AB sürecinin yükseköğretime etkilerinin farkına varma | ||||||||||||
11 | Küreselleşmenin yükseköğretimde yarattığı yeni vizyonun farkına varma | ||||||||||||
12 | Yükseköğretimde kaliteyi sürekli hale getirebilme kültürünü edinebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |