Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yazın Kuramları | CEV 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞEREF ATEŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yazının özü, işlevi ve bunların gerektireceği değerlendirme ölçütleri gibi sorunları birbirine bağlı bir bütün halinde ele alan yazın kuramının incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Yazının önemi ve işlevi irdelenecek; yazın kuramının öncesindeki gelişmeler analiz edilecek, yazın kuramının doğuşu ile birlikte günümüze kadar göstermiş olduğu gelişme süreci gözden geçirilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yazının işlevini tespit edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Kuramsal açıdan yazın eleştirisinin önemini belirleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yazın kuramlarını tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Yazınsal türleri tespit edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Biçem ve Biçembilimi tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Yazın ve toplum arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazın ve Yazın İncelemesi | |
2 | Yazının Özü | |
3 | Yazının İşlevi | |
4 | Yazın Kuramı, Eleştirisi ve Tarihi | |
5 | Genel, Karşılaştırmalı ve Ulusal Yazın | |
6 | Yazın İncelenmesinde Dışsal Yaklaşım | |
7 | Yazın ve Toplum | |
8 | Yazın ve Diğer Sanatlar | |
9 | Yazın İncelenmesinde İçsel Yaklaşım | |
10 | Yazınsal Sanat Yapıtının Varoluş Biçimi | |
11 | Biçem ve Biçembilimi | |
12 | İmge, Eğretileme, Simge, Mit | |
13 | Anlatı Kurmacanın Özü ve Biçimleri | |
14 | Yazınsal Türler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders ile ilgili makaleler |
Ders Kaynakları | 1.Wellek, R. Ve A. Warren (2001), Yazın Kuramı, Çeviren: Yurdanur Salman- Suat Karantay, Adam Yayınları, İstanbul. 2. Moran, Berna (2006), Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim Yayınları, İstanbul. 3. Aytaç, Gürsel (2003), Genel Edebiyat Bilimi, Say Yayınları, İstanbul. 4. Baytekin, Binnaz (2006), Kuramsal ve Uygulamalı Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. 5. Yener, Ali Galip (2006), Eleştirinin Eşiğinde Edebiyat, Hece Yayınları, Ankara. 6. Aytaç, Gürsel (2003), Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Say Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir; derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez eder, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Alanına yenilik getiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
4 | Çeviribilim alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplar, literatür inceler ve analiz yapma becerisine sahip olarak, yapıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler kullanarak Çeviribilime katkı sağlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yazının işlevini tespit edebilir. | ||||||||||
2 | Kuramsal açıdan yazın eleştirisinin önemini belirleyebilir. | ||||||||||
3 | Yazın kuramlarını tanımlayabilir. | ||||||||||
4 | Yazınsal türleri tespit edebilir. | ||||||||||
5 | Biçem ve Biçembilimi tanımlayabilir. | ||||||||||
6 | Yazın ve toplum arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 12 | 24 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |