Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klasik Türk Edebiyatı-Seminer | TED 635 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BAYRAM ALİ KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Arzu Yıldırım, Arş. Gör. Bedriye Gülay Açar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Doktora tezine hazırlık yapacak olan adayın konu seçimine yardımcı olmak, tez önerisi yazmasını göstermek, konu tespitinden önce yapılması gereken çalışmaları uygulamalı bir şekilde göstermek ve çalışmayı yapma nedenini yazılı olarak hazırlamanın yanı sıra sözlü olarak sunarak doktora yapmaya hazır hale getirmek amaçlanmaktadır. Ayrıca akademik yazı türlerinden bir biyografi, bir bibliyografya, bir kitap tanıtma, bir kitap özeti çıkarma ve bir bildiri hazırlama ve sunma uygulamalı bir şekilde gösterilerek öğrencilerin akademik hayata hazırlanmasına yardımcı olunacaktır. Bu ders öğrencilere araştırma metotlarının çeşitliğini ve sosyal bilimler konularında doktora tezi hazırlarken tez önerisi yazmada akademik kaynakları tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, Klasik Türk Edebiyatı Çalışmaları ve Seçme Bibliyografyası, Bildiri hazırlama teknikleri ve sunumu, Tez önerisi yazma usulleri ve yazımı, Sahada yayınlanmış bir kitabın tanıtımı (yazılı ve sözlü) konularında, hem teorik bilgi verilecek, hem de bu bilgileri pekiştirecek uygulamalı çalışmalar yaptırılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alanla ilgili temel çalışmaları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Doktora tezi hazırlığıyla ilgili sürecin belirli aşamalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bilimsel çerçeveye sahip bildiri, makale, biyografi, bibliyografa vb. yazıları hazırlama yöntemlerini bilir. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Tez öneri hazırlama tekniklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Doktora tezi konu alternatiflerini bilir ve ilgili örnek çalışmaları karşılaştırarak yorumlar. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik Türk Edebiyat Çalışmalarına Giriş | Klasik Türk Edebiyatı çalışmaları ile ilgili kaynaklardan bilgi edinmeli. |
2 | Klasik Türk Edebiyat Kaynakları ve Bibiliyografya | Klasik Türk Edebiyatı sahasında kaynak ve bibliyografya taraması yapılmalı. |
3 | Klasik Türk Edebiyatı sahasında uzmanlaşmış akademisyenler | Klasik Türk edebiyatı sahasındaki akademisyenlerin isimleri ve hangi üniversitelerde çalıştıkları listelenmeli. |
4 | Uygulama: Seçilen bir akademisyenin tanıtılması (saha içindeki önemi ve katkıları belirtilerek) | Gerekli kaynaklardan araştırmalar yapılmalı. |
5 | Uygulama: Seçilen bir akademisyenin tanıtılması (saha içindeki önemi ve katkıları belirtilerek) | Gerekli kaynaklardan araştırmalar yapılmalı. |
6 | Uygulama: Klasik Edebiyatla ilgili önemli bir eserin tanıtımı (Neden önemli olduğu üzerinde vurgu yapılarak) | Gerekli kaynaklardan araştırmalar yapılmalı. |
7 | Uygulama: Klasik Edebiyatla ilgili önemli bir eserin tanıtımı (Neden önemli olduğu üzerinde vurgu yapılarak) | Gerekli kaynaklardan araştırmalar yapılmalı. |
8 | ARA SINAV | |
9 | Bildiri hazırlama ve sunma usul ve teknikleri | Ali Balcı´nın "Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler" ve Halil Seyidoğlu´nun "Bilimsel araştırma ve yazma el kitabı : toplumsal bilimler alanında tez seminer makale ve rapor hazırlama kılavuzu" adlı kitapları ve diğer kaynak okunmalı. |
10 | Tez öneri hazırlama teknikleri | U. Erman Eymen´in "Tez önerisi nasıl hazırlanır?" adlı çalışması ve diğer kaynaklar okunmalı. |
11 | Uygulama: Bildiri sunumu ve değerlendirilmesi | Seçilen bir konu bildiri olarak hazırlanmalı. |
12 | Uygulama: Bildiri sunumu ve değerlendirilmesi | Seçilen bir konu bildiri olarak hazırlanmalı. |
13 | Uygulama: Tez önerilerinin sunumu | Örnek bir tez önerisi sunumu hazırlanmalı. |
14 | Konuların tekrarı. | Dönem boyu edinilen bilgiler tekrar edilerek gözden geçirilmeli. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Tez Yazım Kılavuzu, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | X | |||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | X | |||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alanla ilgili temel çalışmaları bilir. | ||||||||||||||
2 | Doktora tezi hazırlığıyla ilgili sürecin belirli aşamalarını bilir. | ||||||||||||||
3 | Bilimsel çerçeveye sahip bildiri, makale, biyografi, bibliyografa vb. yazıları hazırlama yöntemlerini bilir. | ||||||||||||||
4 | Tez öneri hazırlama tekniklerini bilir. | ||||||||||||||
5 | Doktora tezi konu alternatiflerini bilir ve ilgili örnek çalışmaları karşılaştırarak yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |