Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknik Rapor Yazma ve Sunum Teknikleri | ENM 219 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ENES FURKAN ERKAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SERAP ERCAN CÖMERT, Dr.Öğr.Üyesi ENES FURKAN ERKAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, araştırma metodolojileri ve teknik yazım teknikleri hakkında bir farkındalık ve anlayış geliştirmeyi, öğrencilerin tezini/projelerini başarıyla üstlenmeleri için gerekli arka planı sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler etkili veri toplama, yorumlama ve sunum becerilerini kavradıktan sonra gerekli olan açık, ikna edici ve erişilebilir belgeler yazabileceklerdir. Ayrıca, bu ders öğrencilerin mesleki kariyerlerine uygun metinsel, dilsel ve sunum yetkinliklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Sunum becerileri, etkili özgeçmiş hazırlama, mülakat süreçleri, teknik yazım (Bitirme tezi/proje/çeşitli raporlar). |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmaların kapsamını ve temellerini kavramak | Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemlerini öğrenerek güvenilir kaynaklardan bilgi edinmek ve verileri sistematik bir şekilde toplamayı öğrenmek | Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, Sözlü Sınavlar, |
3 | Araştırma raporu hazırlamayı öğrenmek, bilimsel çalışmaları düzenli bir şekilde raporlamak | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Bilimsel etik konuları hakkında bilgi sahibi olmak | Problem Çözme, Proje, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
5 | İyi bir sunumun temel unsurlarını ve etkili iletişim stratejilerini anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknik Yazım Süreci, Çeşitleri ve Temel Bileşenleri | |
2 | Literatür Araştırması ve Veri Tabanları | |
3 | Giriş Bölümü Yazma | |
4 | Materyal ve Metot Bölümü Yazma ve Efektif Grafik Hazırlama | |
5 | Alıntı Yapılması ve Referansların Düzenlenmesi | |
6 | Sonuç Bölümü Yazma | |
7 | Tartışma ve Çıkarım Bölümü Yazma | |
8 | Özet Bölümü Yazma | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Sözlü Sunum Teknikleri ve Etkili Sunum-1 | |
11 | Sözlü Sunum Teknikleri ve Etkili Sunum-2 | |
12 | Efektif E-posta Hazırlama | |
13 | Özgeçmiş Hazırlama | |
14 | Mülakat Süreçleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS Platformunda yayınlanacaktır. |
Ders Kaynakları | Kıncal, R,Y, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 2020. Sarısu, A, Etkili Tez ve Rapor Yazım ve Sunum Teknikleri Pratik El Kitabı, 2018. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
1 | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
1 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
1 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
1 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
1 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
2 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
2 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
2 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
2 | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
2 | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
2 | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | |||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
3 | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
3 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
4 | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmaların kapsamını ve temellerini kavramak | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | Bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemlerini öğrenerek güvenilir kaynaklardan bilgi edinmek ve verileri sistematik bir şekilde toplamayı öğrenmek | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | Araştırma raporu hazırlamayı öğrenmek, bilimsel çalışmaları düzenli bir şekilde raporlamak | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | Bilimsel etik konuları hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
5 | İyi bir sunumun temel unsurlarını ve etkili iletişim stratejilerini anlamak | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |