Program Çıktıları
Sıra | Program Çıktıları | |
---|---|---|
1 | Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi | |
2 | Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi | |
3 | Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi | |
4 | Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi | |
5 | Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi | |
6 | Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi | |
7 | Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi | |
8 | Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi | |
9 | Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi | |
10 | Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi | |
11 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi | |
12 | Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi | |
13 | Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi | |
14 | Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi |
YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1. Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi
2. Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi
3. Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi
4. Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi
5. Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi
6. Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi
7. Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi
8. Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi
9. Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi
10. Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi
11. Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi
12. Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi
13. Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi
14. Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi
YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği
1. Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi
2. Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi
3. Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi
4. Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi
5. Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi
6. Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi
7. Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi
8. Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi
9. Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi
10. Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi
11. Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi
12. Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi
13. Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi
14. Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi
YETKİNLİKLER / İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1. Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi
2. Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi
3. Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi
4. Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi
5. Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi
6. Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi
7. Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi
8. Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi
9. Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi
10. Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi
11. Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi
12. Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi
13. Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi
14. Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi
YETKİNLİKLER / Alana Özgü Yetkinlik
1. Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi
2. Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi
3. Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi
4. Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi
5. Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi
6. Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi
7. Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi
8. Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi
9. Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi
10. Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi
11. Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi
12. Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi
13. Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi
14. Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi
YÇ | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi |
---|---|
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. |
2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
3 | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. |
4 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uya |
5 | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
6 | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. |
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye |
8 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
9 | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
10 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. |
12 | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
14 | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. |
15 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. |
16 | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
YÇ 1 | YÇ 2 | YÇ 3 | YÇ 4 | YÇ 5 | YÇ 6 | YÇ 7 | YÇ 8 | YÇ 9 | YÇ 10 | YÇ 11 | YÇ 12 | YÇ 13 | YÇ 14 | YÇ 15 | YÇ 16 | |
PÇ 1 | ||||||||||||||||
PÇ 2 | ||||||||||||||||
PÇ 3 | ||||||||||||||||
PÇ 4 | ||||||||||||||||
PÇ 5 | ||||||||||||||||
PÇ 6 | ||||||||||||||||
PÇ 7 | ||||||||||||||||
PÇ 8 | ||||||||||||||||
PÇ 9 | ||||||||||||||||
PÇ 10 | ||||||||||||||||
PÇ 11 | ||||||||||||||||
PÇ 12 | ||||||||||||||||
PÇ 13 | ||||||||||||||||
PÇ 14 |