Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyomedikal Teknolojileri | LAB 205 | 3 | 2 + 0 | 0 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tıbbi cihazların tanımı, sınıflandırması ve cihaz kullanımını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Biyomedikal teknolojinin tanımı,faydaları, Elektrik akımının tarifi, Magnetizma ve elektromagnetizma, Elektrik enerjisi kaynakları, üreteçler, Doğru akım ve dalgalı akım , Elektromagnetizma , Direnç, kondansatör self bobinleri, transformatörler ve bunların elektrik devrelerinde kullanılması , Atom teorisi , Elektronegatif ve elektropozitif atomlar ,Elektrik enerjisinin tıp cihazlarında kullanılması , Elektrik akımının yarattığı tehlikeler ve bunlardan korunma yolları , Redresörler, vakum lambalar, yarı iletkenler, Elektrik enerjisi ile çalışan cihazlarda arızaların bulunması , Biyomedikal teknolojinin uygulanması , Sağlık kuruluşlarında bulunan merkezi sistemler , Tıbbi cihazların tanımı ve sınıflandırılması , Mekanik, elektrikli ve elektronik cihazlar , Teşhis ve tedavi cihazları , Cihazların sağlanması , Şartnamenin hazırlanmasında gözönüne alınması gereken konular ve özellikler , Satın alınan cihazların kontrolü ve bunları kullanacak personelin eğitimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medikal cihazların elektrik enerjisi ile çalıştığını ve elektrikten koruma yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Cihazın teşhis yada tedavi amaçlı kullanımını hatırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Cihaz ihtiyaçlarının nasıl belirlendiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Cihazlardan hastaların maksimum yararlanmasını sağlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Cihazların satın alma ile ilgili belgelerinin hazırlanmasını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomedikal teknolojinin tanımı,faydaları | |
2 | Elektrik akımının tarifi | |
3 | Magnetizma ve elektromagnetizma | |
4 | Elektrik enerjisi kaynakları, üreteçler, Doğru akım ve dalgalı akım , Elektromagnetizma | |
5 | Direnç, kondansatör self bobinleri, transformatörler ve bunların elektrik devrelerinde kullanılması | |
6 | Atom teorisi, Elektronegatif ve elektropozitif atomlar | |
7 | Elektrik enerjisinin tıp cihazlarında kullanılması, Elektrik akımının yarattığı tehlikeler ve bunlardan korunma yolları | |
8 | Redresörler, vakum lambalar, yarı iletkenler, Elektrik enerjisi ile çalışan cihazlarda arızaların bulunması | |
9 | Biyomedikal teknolojinin uygulanması | |
10 | yıl içi sınavı | |
11 | Sağlık kuruluşlarında bulunan merkezi sistemler | |
12 | Tıbbi cihazların tanımı ve sınıflandırılması, Mekanik, elektrikli ve elektronik cihazlar, Teşhis ve tedavi cihazları | |
13 | Cihazların sağlanması, Şartnamenin hazırlanmasında gözönüne alınması gereken konular ve özellikler | |
14 | Satın alınan cihazların kontrolü ve bunları kullanacak personelin eğitimi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Slayt Sunumu |
Ders Kaynakları | [1] Biyomedikal Mühendisliğinin Temelleri, Nobel Akademik Yayıncılı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. | X | |||||
12 | Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. | X | |||||
13 | Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Medikal cihazların elektrik enerjisi ile çalıştığını ve elektrikten koruma yöntemlerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Cihazın teşhis yada tedavi amaçlı kullanımını hatırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Cihaz ihtiyaçlarının nasıl belirlendiğini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Cihazlardan hastaların maksimum yararlanmasını sağlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Cihazların satın alma ile ilgili belgelerinin hazırlanmasını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |