Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilişim Sistemleri Modelleme Analiz ve Tasarımı | ENF 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESİN AYŞE ZAİMOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ESİN AYŞE ZAİMOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilişim sistemlerinin analizi ve geliştirilmesinde güncel analiz, modellenme ve tasarım yöntemlerinin uygulanması ile geliştirme sürecinin sistematik adımlarının kavranması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bilişim Sistemleri Geliştirme Süreçleri ve Modelleri, Yapılabilirlik Çalışmaları, İhtiyaçları Belirleme, İhtiyaç Analizi ve Modelleme, Bilişim Sistemi Tasarımı, Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Analizi, Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Tasarımı, Bilişim Sistemi Örnek Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilişim sistemi geliştirme yaşam döngüsünü açıklayabilir | Anlatım, Gözlem, | |
2 | Bilişim Sistemlerini analiz edebilir | Problem Çözme, Rol Oynama, Gözlem, Anlatım, | |
3 | Bilişim Sistemi tasarlayabilir | Tartışma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim Sistemleri | |
2 | Bilişim Sistemleri Geliştirme Süreçleri ve Modelleri | |
3 | Bilişim Sistemi Yapılabilirlik Çalışmaları | |
4 | Bilişim Sistemi İhtiyaçları Belirleme | |
5 | İhtiyaç Analizi ve Modelleme I | |
6 | İhtiyaç Analizi ve Modelleme II | |
7 | Bilişim Sistemi Tasarımı I | |
8 | Bilişim Sistemi Tasarımı 2 | |
9 | Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Analizi | |
10 | Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Tasarımı | |
11 | Bilişim Sistemi Gerçekleştirme 1 | |
12 | Bilişim Sistemi Gerçekleştirme 2 | |
13 | Bilişim Sistemi Örnek Uygulamaları I | |
14 | Bilişim Sistemi Örnek Uygulamaları 2 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | www.sabis.sakarya.edu.tr ders notları paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | 1. Arthur M. Langer, “Analysis and Design of Information Systems”, Third Edition , Springer.,2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Veri bilimi üzerine çalışmalar yapabilecek yeteneklere sahip olur. İlgili alanlarda gerekli yazılımları ve güncel uygulamaları kullanabilme yetisi kazanır. | ||||||
7 | Farklı bilişim sistemlerini analiz edebilir. Bu sistemlerin geliştirilmesi üzerine fikir belirtebilecek seviyeye ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilişim sistemi geliştirme yaşam döngüsünü açıklayabilir | |||||||
2 | Bilişim Sistemlerini analiz edebilir | |||||||
3 | Bilişim Sistemi tasarlayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |