Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organik Bileşiklerin Yapı Aydınlatılması | OGK 582 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Organik Kimya ABD Arş.Gör. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Organik Kimyada lisans üstü eğitim yapacak öğrenciler için reaksiyon sonunda elde ettikleri bileşiklerin yapılarının aydınlatılması için gerekli spektroskopik yöntemler verilecektir. |
Dersin İçeriği | Giriş, Organik bileşiklerin ayrılmaları, saflaştırılmaları ve belirlenmeleri, , kütle, nükleer manyetik rezonans, infrared ve ultraviyole spektroskopileri, NMR, IR ve UV spektrumlarının birlikte yorumu, yapı aydınlatılması örnekleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Spektroskopik teknikleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Deneysel verileri yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Spektrum okuma tekniklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
4 | UV ve IR spektrumlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
5 | NMR ve kütle spektrumlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Spektroskopik yöntemler kullanılarak bilinmeyen moleküllerin yapılarını aydınlatma becerisine sahip olur, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Genel Bilgiler | |
2 | Saflaştırma ve ayırma teknikleri | |
3 | UV nin yapı aydınlatılmasında kullanımı | |
4 | FT-IR nin yapı aydınlatılmasında kullanımı | |
5 | FT-IR nin yapı aydınlatılmasında kullanımına devam | |
6 | 1H NMR nin yapı aydınlatılmasında kullanımı | |
7 | 1H NMR nin yapı aydınlatılmasında kullanımı devamı | |
8 | 13 C NMR nin yapı aydınlatılmasında kullanımı | |
9 | ARASINAV | |
10 | Kütle Spektrofotometresinin yapı aydınlatılmasında kullanımı | |
11 | Kütle Spektrofotometresinin yapı aydınlatılmasında kullanımı | |
12 | Yukarıda anlatılan yöntemlerle Örnek çözümler | |
13 | Yukarıda anlatılan yöntemlerle Örnek çözümler | |
14 | Yukarıda anlatılan yöntemlerle Örnek çözümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ender Erdik,Organik Kimyada spektroskopik Yöntemler Gazi Kitabevi Ankara, 1998 |
Ders Kaynakları | Dudley H. Williams et all. Spectroscopic Methods in Organic Chemistry, McGraw Hill Comp. London, 1995 Joseph B. Lambert, et all. İntroduction to organic spectroscopy,Mc.Millan pub. Co. New York, 1987 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Organik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Organik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Spektroskopik teknikleri kavrar | |||||||
2 | Deneysel verileri yorumlar | |||||||
3 | Spektrum okuma tekniklerini kavrar | |||||||
4 | UV ve IR spektrumlarını yorumlar | |||||||
5 | NMR ve kütle spektrumlarını yorumlar | |||||||
6 | Spektroskopik yöntemler kullanılarak bilinmeyen moleküllerin yapılarını aydınlatma becerisine sahip olur, |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 15 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |