Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nitel Araştırma Yöntemleri | BTO 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MÜBİN KIYICI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Zeliha DEMİR KAYMAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, araştırma yöntem ve teknik yeteneklerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Nicel Araştırma Teknikleri Non Parametrik Testler, Nitel araştırma teknikleri, Tez taslağı nasıl hazırlanır, Kütüphanelerde araştırma çalışmaları ve uygulamaları, Araştırma materyallerinin kataloglanması, En yeni araştırma metot ve teknikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nicel ve nitel araştırma tekniklerini karşılaştırabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tez taslağı hazırlayabilir. | Tartışma, Anlatım, | |
3 | Kütüphanede araştırma yapabilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Nicel araştırma tekniklerini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Nitel araştırma tekniklerini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yeni araştırma metot ve tekniklerini söyleyebilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş ve Tanışma | |
2 | Nicel Araştırma Teknikleri | |
3 | Nicel Araştırma Teknikleri | |
4 | Nicel Araştırma Teknikleri | |
5 | Nitel araştırma teknikleri | |
6 | Nitel araştırma teknikleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Tez taslağı nasıl hazırlanır | |
9 | Kütüphanelerde araştırma çalışmaları ve uygulamaları | |
10 | Araştırma materyallerinin kataloglanması | |
11 | Yeni araştırma metot ve teknikleri | |
12 | Uygulama | |
13 | Uygulama | |
14 | Yıl Sonu Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Balcı, Ali, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2006. Hovardaoğlu, S. (2000). Davranış bilimleri için araştırma teknikleri. Ankara: Ve-Ga Basım Yayın Dağıtım. Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2008). How to Design and Evaluate Research in Education. McGraw-Hill Companies. Dey, I. (1993). Quantitative Data Analysis. Routledge Taylor and Francis group: London and Newyork. Mertler, C.A. (2008). Action Research: Teachers as Researchers in the Classroom. Sage Publications. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanı ile ilgili yeni ve güncel bilgiler, teknik ve yöntemler konusunda derinlemesine, eğitim bilimleri, eğitim teknolojisi, öğretmenlik mesleği konularında üst düzey bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar. | X | |||||
4 | Sorun çözmede üst düzey düşünme becerilerini kullanarak stratejik kararlar verir. | ||||||
5 | Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleği alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular, öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir. | ||||||
6 | AR-GE amaçlı kurumlar arası işbirliğine yönelik projeler geliştirir, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar. | X | |||||
7 | Akademik ve mesleki bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine liderlik eder. | X | |||||
8 | Bilgisayar ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (European Computer Driving Licence, Advanced Level) aynı anda meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level C1). | ||||||
9 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak uzmanlık alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | ||||||
10 | Öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir. | ||||||
11 | Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler. | ||||||
12 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
13 | Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | ||||||
14 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nicel ve nitel araştırma tekniklerini karşılaştırabilir. | ||||||||||||||
2 | Tez taslağı hazırlayabilir. | ||||||||||||||
3 | Kütüphanede araştırma yapabilir. | ||||||||||||||
4 | Nicel araştırma tekniklerini bilir | ||||||||||||||
5 | Nitel araştırma tekniklerini bilir. | ||||||||||||||
6 | Yeni araştırma metot ve tekniklerini söyleyebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |