| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gen Teknolojisinin Toplumsal Etkileri | SAU 068 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Biyoloji Bölümü Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | DNA teknolojisi konusunda çok az bilgisi olan üniversite düzeyindeki öğrencilerle birlkte rekombinant DNA teknolojisinin getirdiklerini bilimsel bir gözle incelemek, bunları rasyonel bir bakış açısıyla incelemek |
| Dersin İçeriği | DNA teknolojisinin temelleri, yöntemleri, ürünleri, ilaç ve tarım teknolojileri, adli tıp ve biyoetik |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | DNA’nın genetiğin temel molekülü olduğunu öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | DNA’nın bilgiyi nasıl aktardığını ve kendini çoğaltmasını öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | DNA teknolojisinin kazanımlarını öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | İlaç teknolojisi, gen terapisi gibi kavramları öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Genetik olarak değiştirilmiş organizmaları kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Gen teknolojisinin etiği konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genetik çalışmaların Tarihi | |
| 2 | DNA’nın yapısı ve fonksiyonları | |
| 3 | Gen kavramı | |
| 4 | Genden bireye, bireyden topluma | |
| 5 | DNA teknolojisinin temelleri ve yöntemleri | |
| 6 | DNA teknolojisinin ürünleri: İlaçlar | |
| 7 | DNA analizi ve teşhisi | |
| 8 | Gen terapisi | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Adli tıp | |
| 11 | Tarımsal devrim | |
| 12 | Transgenik canlılar | |
| 13 | İnsan genom projesi | |
| 14 | Biyoetik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Alcamo, I. Edward, “DNA Technology: The Awesome Skill” W.C. Brown Publishers, 1996 |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | DNA’nın genetiğin temel molekülü olduğunu öğrenir. |
| 2 | DNA’nın bilgiyi nasıl aktardığını ve kendini çoğaltmasını öğrenir. |
| 3 | DNA teknolojisinin kazanımlarını öğrenir. |
| 4 | İlaç teknolojisi, gen terapisi gibi kavramları öğrenir |
| 5 | Genetik olarak değiştirilmiş organizmaları kavrar. |
| 6 | Gen teknolojisinin etiği konusunda bilgi sahibi olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 119 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||