Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Eğitim | EPO 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile farklı ülkelerin eğitim sistemlerini çeşitli yönleriyle incelemek, bu ülkelerdeki eğitim ile ilgili durumları analiz etmek, bu ülkelerin eğitim sistemlerini birbirleriyle ve Türkiye ile karşılaştırmak hedeflenmektedir. Böylece öğrenciler farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini, eğitim programlarını, öğretmen yetiştirme modellerini inceleyerek eğitim ile ilgili konularda eleştirel bakış açısı kazanabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı ve Karşılaştırmalı Eğitimde Temel Kavramlar, Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi, Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri, Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci, Karşılaştırmalı Eğitimde Belli Başlı Sorunlar, Türkiye’de Karşılaştırmalı Eğitim Çalışmaları, Farklı Eğitim Sistemlerinden Örnekler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini açıklayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Türk Eğitim Sistemini açıklayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Farklı ülkeler ile Türk eğitim sistemini karşılaştırma ve analiz edebilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı ve Karşılaştırmalı Eğitimde Temel Kavramlar, | |
2 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi | |
3 | Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri | |
4 | Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci | |
5 | Karşılaştırmalı Eğitimde Belli Başlı Sorunlar | |
6 | Türkiye’de Karşılaştırmalı Eğitim Çalışmaları | |
7 | Türkiye Eğitim Sistemi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye ve Dünyada Temel Eğitim | |
10 | Türkiye ve Dünyada Ortaöğretim ve Üniversiteye Geçiş Sistemleri | |
11 | Türkiye ve Dünyada Mesleki Eğitim | |
12 | Türkiye ve Dünyada Ana Dil ve Yabancı Dil Öğretimi | |
13 | Türkiye ve Dünyada Öğretmen Yetiştirme | |
14 | Türkiye ve Dünyada Alternatif Eğitim |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demirel, Ö. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: PegemA Erdoğan, İ. (2000). Çağdaş Eğitim Sistemleri. Ankara: Sistem Balcı, A. (2009) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Ankara: PegemA Türkoğlu, A. (2015). Karşılaştırmalı Eğitim- Dünya Ülkelerinden Örneklerle. Ankara: Anı. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olma | |||||||||||||
2 | Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini açıklayabilme | |||||||||||||
3 | Türk Eğitim Sistemini açıklayabilme | |||||||||||||
4 | Farklı ülkeler ile Türk eğitim sistemini karşılaştırma ve analiz edebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 0 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |