Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çatışma Yönetimi | IKA 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin çatışma yönetimi konusunda bilgi sahibi olmalarını ve örgütsel çatışma ortamını etkili bir şekilde yönetebilme becerisi kazanmalarını sağlamak
|
Dersin İçeriği | Çatışma Örgütsel çatışma Çatışma yönetimi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çatışma yönetiminin farklı aşamaları hakkında bilgi sahibi olurlar | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Örgütsel ortamda çatışma sürecine ilişkin çözüm becerisi kazanırlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çatışma ve Çatışma Yönetimi Kavramları | |
2 | Çatışma ve Çatışma Yönetimi Kavramları | |
3 | Çatışma Konusundaki Yaklaşımlar | |
4 | Çatışma Konusundaki Yaklaşımlar | |
5 | Kurumsal Çatışma ve Yönetimi | |
6 | Çatışma yönetiminde kişilik türeleri ve davranış biçimleri | |
7 | Örgütsel ortamda çatışmaya neden olan faktörler | |
8 | Ara sınav | |
9 | Çatışma yönetiminde iletişimin etkisi | |
10 | Çatışma yönetiminde arabuluculuk | |
11 | Örnek olaylar | |
12 | Örnek olaylar | |
13 | Örnek olaylar | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Conlift Resolution at Work For Dummies, Vivian Scott, Çatışma Yönetimi, Karip, E. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | ||||||
4 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | ||||||
5 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | ||||||
6 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çatışma yönetiminin farklı aşamaları hakkında bilgi sahibi olurlar | ||||||
2 | Örgütsel ortamda çatışma sürecine ilişkin çözüm becerisi kazanırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |