| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çatışma Yönetimi | IKA 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin çatışma yönetimi konusunda bilgi sahibi olmalarını ve örgütsel çatışma ortamını etkili bir şekilde yönetebilme becerisi kazanmalarını sağlamak
|
| Dersin İçeriği | Çatışma Örgütsel çatışma Çatışma yönetimi |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çatışma yönetiminin farklı aşamaları hakkında bilgi sahibi olurlar | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Örgütsel ortamda çatışma sürecine ilişkin çözüm becerisi kazanırlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çatışma ve Çatışma Yönetimi Kavramları | |
| 2 | Çatışma ve Çatışma Yönetimi Kavramları | |
| 3 | Çatışma Konusundaki Yaklaşımlar | |
| 4 | Çatışma Konusundaki Yaklaşımlar | |
| 5 | Kurumsal Çatışma ve Yönetimi | |
| 6 | Çatışma yönetiminde kişilik türeleri ve davranış biçimleri | |
| 7 | Örgütsel ortamda çatışmaya neden olan faktörler | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Çatışma yönetiminde iletişimin etkisi | |
| 10 | Çatışma yönetiminde arabuluculuk | |
| 11 | Örnek olaylar | |
| 12 | Örnek olaylar | |
| 13 | Örnek olaylar | |
| 14 | Genel tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Conlift Resolution at Work For Dummies, Vivian Scott, Çatışma Yönetimi, Karip, E. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | ||||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | ||||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | ||||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | ||||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çatışma yönetiminin farklı aşamaları hakkında bilgi sahibi olurlar | |||||||
| 2 | Örgütsel ortamda çatışma sürecine ilişkin çözüm becerisi kazanırlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||