Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı Vı (Ney) CNE 306 6 2 + 1 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk müziği unsurlarının birbirleriyle ilişkileri bakımından ele almak. Enstrumanı tanımlayabilmesini sağlamak. Makamların tanınması ve icrasını yerine getirebilme becerisini edindirmek. Metot ile ilgili deneyim kazanmasına yardım etmek. 

Dersin İçeriği

Metod takibi, eserin icrâsı, egzersizler. Metot takibi, eser icrası, egzersizler. Çalgı hakimiyetinin geliştirilmesi, egzersizler, seviyeye uygun eserlerin çalınması, banttan dikte çalışmaları, nota yazım şekilleri. Metodun takibi ve seviyeye uygun eserlerin çalınması, yorum. Metodun takibi ve acelite. Metodun takibi ve seviyeye uygun eserlerin çalınması. Metodun bitirilmesi, teknik, tavır ve yoruma dayalı eserlerin çalınması ve geliştirilmesi.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ses ve makamlarla ilgili etütleri analiz eder.
2 Seçilmiş olan örnek eser etüt ve alıştırmaları sınıflandırır
3 Kendi başına egzersizler yapar.
4 Süslemelerle ilgili parmak çalışmaları yapar.
5 Örnek eserlerle ilgili kayıtları kullanır.
6 Kayıtların dinlenmesi ve karşılaştırılmasını yapar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Tekrar Geçmiş dönemde öğrenilen konuların tekrarı
2 Kürdili Hicazkâr Makamı Geçmişten günümüze Kürdili Hicazkâr makamı hakkında teorik bilgiler
3 Kürdili Hicazkar Saz Semai 1. ve 2.Hane Kürdili Hicazkâr saz semâi 1. ve 2. hane eserinin bona ve solfej olarak okunması
4 Kürdili Hicazkar Saz semai 3. ve 4. hane Kürdili Hicazkâr saz semainin 3.ve 4. hanelerinin bona ve solfej olarak çalışılması
5 Kürdili Hicazkar Saz semai 3. and 4. hane 3.ve 4. hane notalarının üslup ve tavır özelliklerine göre çalışılması
6 Zeki Arif Ata Ergin Şehnaz's Song “Beni ataşlara salan” Şehnaz makamında eser örneklerin kayıtlarının dinletilmesi
7 Eserin müzikal analizi tekrarı ve yorumlanması Beni ataşlara salan isimli eserin değişik sanatçılardan kayıtlarının dinletilmesi
8 Süsleme teknikleri Eserin cümle dönemleri ve motiflerinin analizinin ortaya konulması
9 Süslemeler üzerine çalışmalar Glissandoların parmak ve vibrato ile incelenmesi
10 Süslemelerde parmak çalışması Klasik üslupta yapılan süslemelerle ilgili eserlerin kayıtlarının dinlenmesi
11 Örnek çalışmaların kayıtları Sosyal medya ve dijital paylaşım platformlarındaki örnek çalışma kayıtları
12 Kayıtların dinlenmesi ve karşılaştırılması Dijital paylaşım platformlarındaki klasik icra kayıtlarının incelenmesi
13 Örnek eserlerin verilmesi Ses kayıtlarını dinleyerek sıralama ve analiz etme
14 Genel tekrar Bu dönemde öğrenilen konuların sınavlarla tekrarı
Kaynaklar
Ders Notu

ÖZALP, Nazmi, Türk Musıkîsi Beste Formları, TRT, Ankara, Yayın no:239 TRT TSM Arşivi,Türk Musikisi Ders notları ve Enstrumanla ilgili kayıtlar, bantlar
AKDOĞU, Onur, Türk Müziğinde Türler ve Biçimler, İzmir, 1996. 

Ders Kaynakları

ÖZALP, Nazmi, Türk Musıkîsi Beste Formları, TRT, Ankara, Yayın no:239 TRT TSM Arşivi,Türk Musikisi Ders notları ve Enstrumanla ilgili kayıtlar, bantlar
AKDOĞU, Onur, Türk Müziğinde Türler ve Biçimler, İzmir, 1996. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur.
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Ses ve makamlarla ilgili etütleri analiz eder. 5 5 5 5
2 Seçilmiş olan örnek eser etüt ve alıştırmaları sınıflandırır
3 Kendi başına egzersizler yapar.
4 Süslemelerle ilgili parmak çalışmaları yapar.
5 Örnek eserlerle ilgili kayıtları kullanır.
6 Kayıtların dinlenmesi ve karşılaştırılmasını yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
2. Performans Görevi (Uygulama) 10
3. Performans Görevi (Uygulama) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Final 1 6 6
Performans Görevi (Uygulama) 3 8 24
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6