Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vı (Ney) | CNE 306 | 6 | 2 + 1 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk müziği unsurlarının birbirleriyle ilişkileri bakımından ele almak. Enstrumanı tanımlayabilmesini sağlamak. Makamların tanınması ve icrasını yerine getirebilme becerisini edindirmek. Metot ile ilgili deneyim kazanmasına yardım etmek. |
Dersin İçeriği | Metod takibi, eserin icrâsı, egzersizler. Metot takibi, eser icrası, egzersizler. Çalgı hakimiyetinin geliştirilmesi, egzersizler, seviyeye uygun eserlerin çalınması, banttan dikte çalışmaları, nota yazım şekilleri. Metodun takibi ve seviyeye uygun eserlerin çalınması, yorum. Metodun takibi ve acelite. Metodun takibi ve seviyeye uygun eserlerin çalınması. Metodun bitirilmesi, teknik, tavır ve yoruma dayalı eserlerin çalınması ve geliştirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ses ve makamlarla ilgili etütleri analiz eder. | ||
2 | Seçilmiş olan örnek eser etüt ve alıştırmaları sınıflandırır | ||
3 | Kendi başına egzersizler yapar. | ||
4 | Süslemelerle ilgili parmak çalışmaları yapar. | ||
5 | Örnek eserlerle ilgili kayıtları kullanır. | ||
6 | Kayıtların dinlenmesi ve karşılaştırılmasını yapar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Tekrar | Geçmiş dönemde öğrenilen konuların tekrarı |
2 | Kürdili Hicazkâr Makamı | Geçmişten günümüze Kürdili Hicazkâr makamı hakkında teorik bilgiler |
3 | Kürdili Hicazkar Saz Semai 1. ve 2.Hane | Kürdili Hicazkâr saz semâi 1. ve 2. hane eserinin bona ve solfej olarak okunması |
4 | Kürdili Hicazkar Saz semai 3. ve 4. hane | Kürdili Hicazkâr saz semainin 3.ve 4. hanelerinin bona ve solfej olarak çalışılması |
5 | Kürdili Hicazkar Saz semai 3. and 4. hane | 3.ve 4. hane notalarının üslup ve tavır özelliklerine göre çalışılması |
6 | Zeki Arif Ata Ergin Şehnaz's Song “Beni ataşlara salan” | Şehnaz makamında eser örneklerin kayıtlarının dinletilmesi |
7 | Eserin müzikal analizi tekrarı ve yorumlanması | Beni ataşlara salan isimli eserin değişik sanatçılardan kayıtlarının dinletilmesi |
8 | Süsleme teknikleri | Eserin cümle dönemleri ve motiflerinin analizinin ortaya konulması |
9 | Süslemeler üzerine çalışmalar | Glissandoların parmak ve vibrato ile incelenmesi |
10 | Süslemelerde parmak çalışması | Klasik üslupta yapılan süslemelerle ilgili eserlerin kayıtlarının dinlenmesi |
11 | Örnek çalışmaların kayıtları | Sosyal medya ve dijital paylaşım platformlarındaki örnek çalışma kayıtları |
12 | Kayıtların dinlenmesi ve karşılaştırılması | Dijital paylaşım platformlarındaki klasik icra kayıtlarının incelenmesi |
13 | Örnek eserlerin verilmesi | Ses kayıtlarını dinleyerek sıralama ve analiz etme |
14 | Genel tekrar | Bu dönemde öğrenilen konuların sınavlarla tekrarı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ÖZALP, Nazmi, Türk Musıkîsi Beste Formları, TRT, Ankara, Yayın no:239 TRT TSM Arşivi,Türk Musikisi Ders notları ve Enstrumanla ilgili kayıtlar, bantlar |
Ders Kaynakları | ÖZALP, Nazmi, Türk Musıkîsi Beste Formları, TRT, Ankara, Yayın no:239 TRT TSM Arşivi,Türk Musikisi Ders notları ve Enstrumanla ilgili kayıtlar, bantlar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ses ve makamlarla ilgili etütleri analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
2 | Seçilmiş olan örnek eser etüt ve alıştırmaları sınıflandırır | ||||||||||
3 | Kendi başına egzersizler yapar. | ||||||||||
4 | Süslemelerle ilgili parmak çalışmaları yapar. | ||||||||||
5 | Örnek eserlerle ilgili kayıtları kullanır. | ||||||||||
6 | Kayıtların dinlenmesi ve karşılaştırılmasını yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 8 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |