Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seç II (Astronomi) | FBE 426 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYSUN ÖZTUNA KAPLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin astronomi alanına ilgilerini uyandırmak ve astronomi alanında amatör çalışmalar yapmaya yönlendirmek. |
Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Astronominin ve ona koşut bilimin tarih içindeki gelişimini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tarih boyunca ortaya atılan astronomi fikirlerini karşılaştırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | Keppler Yasalarına yönelik problemleri çözer. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Evrenin genel yapısını tanır. | Soru-Cevap, Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
5 | Evrenin yaratılışı ve geleceğine dair fikirleri tartışır. | Beyin Fırtınası, | |
6 | Günümüz uzay araştırmaları hakkında tartışır. | Beyin Fırtınası, Proje, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Astronomiye giriş, kısa astronomi tarihi | Bilgi avcılığı: Kaynaklar kısmında belirtilen internet siteleri ve kitaplardan araştırma ödevi |
2 | Kepler Yasaları | Bilgi avcılığı: Kaynaklar kısmında belirtilen internet siteleri ve kitaplardan araştırma ödevi |
3 | Güneş sisteminin yapısı, Gezegenler ve özellikleri | Bilgi avcılığı: Kaynaklar kısmında belirtilen internet siteleri ve kitaplardan araştırma ödevi |
4 | Uydular | Bilgi avcılığı: Kaynaklar kısmında belirtilen internet siteleri ve kitaplardan araştırma ödevi |
5 | Evrenin Genel Yapısı: Gökadalar | Bilgi avcılığı: Kaynaklar kısmında belirtilen internet siteleri ve kitaplardan araştırma ödevi |
6 | Evrenin Genel Yapısı: Yıldızların oluşumu | Bilgi avcılığı: Kaynaklar kısmında belirtilen internet siteleri ve kitaplardan araştırma ödevi |
7 | Evrenin Genel Yapısı: Kırmızı devler | Bilgi avcılığı: Kaynaklar kısmında belirtilen internet siteleri ve kitaplardan araştırma ödevi |
8 | Evrenin Genel Yapısı: Nötron yıldızları, beyaz cüceler | Bilgi avcılığı: Kaynaklar kısmında belirtilen internet siteleri ve kitaplardan araştırma ödevi |
9 | ARA SINAV | |
10 | Evrenin Genel Yapısı: Karadelikler. | Bilgi avcılığı: Kaynaklar kısmında belirtilen internet siteleri ve kitaplardan araştırma ödevi |
11 | Evrenin Genel Yapısı: Karadelikler. | Bilgi avcılığı: Kaynaklar kısmında belirtilen internet siteleri ve kitaplardan araştırma ödevi |
12 | Uzay araştırmaları | Bilgi avcılığı: Kaynaklar kısmında belirtilen internet siteleri ve kitaplardan araştırma ödevi |
13 | Uzay araştırmaları | Bilgi avcılığı: Kaynaklar kısmında belirtilen internet siteleri ve kitaplardan araştırma ödevi |
14 | Genel değerlendirme ve kapanış |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Sağır, Uğurcan (Tez Danışmanı: Dr. Birol Gürol). Ankara Üniversitesi, Fen Fakültesi, Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü, “Tarih Boyunca Ünlü Astronomlar” konulu Öğrenci Tezi. Ankara: 2001. (http://derman.science.ankara.edu.tr/ogrenci_tezleri/ugurcan/ugurcan.pdf adlı internet adresi.) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | ||||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | ||||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Astronominin ve ona koşut bilimin tarih içindeki gelişimini değerlendirir. | |||||||||||||||
2 | Tarih boyunca ortaya atılan astronomi fikirlerini karşılaştırır. | |||||||||||||||
3 | Keppler Yasalarına yönelik problemleri çözer. | |||||||||||||||
4 | Evrenin genel yapısını tanır. | |||||||||||||||
5 | Evrenin yaratılışı ve geleceğine dair fikirleri tartışır. | |||||||||||||||
6 | Günümüz uzay araştırmaları hakkında tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |