Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam ve Batı İlişkileri | ILA 339 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULMUTTALİP BAYCAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, İslam dünyasının ve dolayısıyla Türkler ile Batılıların Ortaçağ’daki Haçlı Seferleri’nden günümüze kadarki göç, din değiştirme, İslamofobi gibi olgularla süregelen ilişkileri tahlil edilmeye çalışılacaktır. |
Dersin İçeriği | İslam ve Batı Müslüman toplumu, Batı toplumu, Kültürlerarası ilişkiler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İslam ve Batı arasındaki ilişkileri anlar. | Mikro Öğretim, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Batı düşünce tarzını öğrenir. | Mikro Öğretim, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Farklı dini-etnik kökene sahip uluslar arasındaki ilişki yapısını kavrar. | Mikro Öğretim, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültürlerarası İlişki Nedir? | Makale Okuma |
2 | İslam ve Batı İlişkilerinin Tarihi | Makale Okuma |
3 | Türklerin Batıya Doğru Göçü | Makale Okuma |
4 | Haçlı Seferleri | Makale Okuma |
5 | Tanzimat Fermanı’na Kadarki Türk-Batı İlişkileri | Makale Okuma |
6 | Tanzimat’tan Günümüze Kadarki Türk-Batı İlişkileri | Makale Okuma |
7 | Entegrasyon-Asimilasyon | Makale Okuma |
8 | Önyargı, Stereotip, Yabancı Düşmanlığı | Makale Okuma |
9 | Batı-Müslüman Kimliği | Makale Okuma |
10 | Medeniyetler Çatışması | Makale Okuma |
11 | Medeniyetler İttifakı | Makale Okuma |
12 | Göç Bağlamında İslam-Batı İlişkileri | Beyin Fırtınası |
13 | Eğitim ve Evlilik Bağlamında İslam-Batı İlişkileri | Beyin Fırtınası |
14 | Sanat ve Medya’da İslam-Batı İlişkileri | Beyin Fırtınası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Samuel P. Huntington (2021). Medeniyetler Çatışması ve Dünya Düzeninin Yeniden Kurulması. Elif Berktaş. Ankara: Panama Yayıncılık. |
Ders Kaynakları | [1] Bernard Lewis (2016). İslam ve Batı. Ankara: Akılçelen Kitaplar. [2] A. Turan (2017). Türkiye Batı ve İslam. İstanbul: Festival Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İslam ve Batı arasındaki ilişkileri anlar. | 5 | 0 | 3 | 2 | 1 | 2 | 0 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 |
2 | Batı düşünce tarzını öğrenir. | 5 | 0 | 3 | 5 | 2 | 3 | 0 | 3 | 5 | 4 | 0 | 1 | 0 | 1 |
3 | Farklı dini-etnik kökene sahip uluslar arasındaki ilişki yapısını kavrar. | 5 | 0 | 3 | 1 | 2 | 1 | 0 | 2 | 4 | 4 | 1 | 1 | 0 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |