Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye´De Kentsel Dönüşüm Uygulamaları | KDP 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Selin BAŞCAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarihsel süreç içerisinde Türkiye´de kentsel dönüşüm uygulamalarını incelemek, kentsel dönüşüme duyulan ihtiyacın nedenlerini sorgulamak, kentsel dönüşüm uygulamalarının amaçlarını incelemek, kentsel dönüşümde karşılaşılan sorunları belirlemek |
Dersin İçeriği | Kentsel dönüşümün Türkiye´deki gelişim süreci, Osmanlı son dönemi kentsel dönüşüm uygulamaları, kentsel dönüşüm uygulamalarının nedenleri, gecekondu bölgelerinde kentsel dönüşüm, kentsel yoksulluğun yoğunlaştığı yerlerde kentsel dönüşüm, kentsel dönüşümde imar mevzuatı temelli sorunlar, finansman sorunları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kentsel dönüşümün tarihsel gelişimini öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kentsel dönüşümün temel nedenlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Gecekondu bölgeleri ve kentsel dönüşüm ilişkisini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kentsel yoksulluk ve çöküntü alanları ile kentsel dönüşüm ilişkisini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Afet riski olan yerlerde kentsel dönüşümün önemini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kentsel dönüşümde İmar mevzuatı temelli sorun alanlarını belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Kentsel dönüşümde finansman sorunlarını belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye’de kentsel dönüşümün gelişim süreci | |
2 | Osmanlının son dönemleri ve kentsel dönüşüm | |
3 | Tek parti döneminde kentsel dönüşüm süreci | |
4 | Menderes döneminde kentsel dönüşüm süreci | |
5 | 1980’li yıllarda yeni liberal politikaların yaygınlık kazanması ve kentsel dönüşüm süreci | |
6 | 1990’lı yıllardan günümüze kadar kentsel dönüşüm süreci | |
7 | Türkiye’de kentsel dönüşümün temel gerekçeleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | Gecekondu bölgelerinin yeniden yapılandırılması amacıyla kentsel dönüşüm | |
10 | Kentsel yoksulluğun yoğunlaştığı ve çöküntü alanlarının soylulaştırılması amacıyla kentsel dönüşüm | |
11 | Afet riski altındaki alanların dönüştürülmesi amaçlı kentsel dönüşüm | |
12 | Türkiye’de kentsel dönüşüm uygulamasında karşılaşılan başlıca sorunlar | |
13 | İmar mevzuatının uygulanmasından kaynaklanan sorunlar | |
14 | Finansman sorunları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Kentsel Dönüşüm uygulamalarının bir kent için önemini öğrenir | ||||||
2 | 2. Kentlerin en önemli gereksinimlerinden biri olan değişim ve dönüşüm sorunsalını değişik boyutlarıyla kavrar | ||||||
3 | 3. Kentsel Dönüşüm uygulamalarını, süreçlerini ve ortaya çıkabilecek olası sonuçlarını detaylı bir şekilde öğrenir | ||||||
4 | 4. Sorunlara farklı bakış açılarıyla bakmayı ve özgün çözümler üretme becerisi kazandırır | ||||||
5 | 5. Bilimsel etik değerlere verilen önemi kavrar | ||||||
6 | 6. Kent, kentleşme ve kentsel dönüşüme ilişkin son gelişmeleri kavrar ve bu alanda güncel konuları takip etme becerisi kazandırır | ||||||
7 | 7. Kentsel Dönüşümle ilgili bilgi üretmenin bilimsel ilkelerini öğrenir |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kentsel dönüşümün tarihsel gelişimini öğretir | |||||||
2 | Kentsel dönüşümün temel nedenlerini kavrar | |||||||
3 | Gecekondu bölgeleri ve kentsel dönüşüm ilişkisini kavrar | |||||||
4 | Kentsel yoksulluk ve çöküntü alanları ile kentsel dönüşüm ilişkisini kavrar | |||||||
5 | Afet riski olan yerlerde kentsel dönüşümün önemini belirler | |||||||
6 | Kentsel dönüşümde İmar mevzuatı temelli sorun alanlarını belirler | |||||||
7 | Kentsel dönüşümde finansman sorunlarını belirler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |