Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Folklor Müzik ve Kültür Felsefesi FLM 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Müzik ve folklor kültürün en rafine ve yaşama gücü en yüksek ürünleridir. Ancak onları hazırlayan arka plan özellikle ülkemizde hızla kaybolmaktadır. Kültür felsefesi metodlarıyla o arka plana ulaşmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Felsefî sorgulama ve yorumlama teknikleri, anlama ve anlama yeteneklerinin harekete geçirilmesi, kültür denen organizmayı kendi hayatiyeti ve bütünlüğüyle kavramak.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Müzik ve folklor kültürün en rafine ve yaşama gücü en yüksek ürünleri olduğunu öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Kültür felsefesi metodlarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Felsefî sorgulama ve yorumlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Kültür denen organizmayı kendi hayatiyeti ve bütünlüğüyle kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
5 Müzik folkloru ve diğer kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
6 Müzik folklorunun kültür içerisindeki yerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müzik ve folklor kültürü
2 Müzik ve folklor kültürü
3 Kültür
4 Kültür etimolojisi.
5 Kültür felsefesi
6 Kültür felsefesi
7 Kültür felsefesi metodları
8 Kültür felsefesi metodları
9 Felsefî sorgulama ve yorumlama teknikleri
10 Felsefî sorgulama ve yorumlama teknikleri
11 Anlama yeteneklerinin harekete geçirilmesi
12 Anlama yeteneklerinin harekete geçirilmesi
13 Sanat ve Yanılsama
14 Sanat ve Yanılsama
Kaynaklar
Ders Notu GOMBRİCH, Sanat ve Yanılsama, İstanbul, 1995; ARSLAN, Ahmet; Felsefeye Giriş, Vadi Yayınları, Ankara, 2002. TANYOL, Tuğrul; Müziğin Toplumsal Temelleri YAZKO, Felsefe Yazıları, 2. Kitap, İstanbul, 1982.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir X
2 Türk ve Batı müziği ile Türk folklorunun temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. X
3 Folklor ve müzikoloji bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Müzik bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. X
4 Halk biliminin müzik sanatıyla ilgili alanını oluşturan halk müziği konularına hakimdir. X
5 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
6 Folklor ve Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. X
7 Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk folkloru ve Türk müziği bilimini ileri sevilere taşıyacak öğretim yapar. X
8 Folklor ve Müzikoloji konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
9 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Müzik ve folklor kültürün en rafine ve yaşama gücü en yüksek ürünleri olduğunu öğrenir.
2 Kültür felsefesi metodlarını bilir.
3 Felsefî sorgulama ve yorumlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
4 Kültür denen organizmayı kendi hayatiyeti ve bütünlüğüyle kavrar.
5 Müzik folkloru ve diğer kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
6 Müzik folklorunun kültür içerisindeki yerini bilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
2. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 2 8 16
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6