Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Roma Bizans Dönemi Epigrafyasına Giriş | ORT 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Epigrafya´ya Giriş | |
2 | Hellence ve Latince alfabesini ve epigrafik kalıplarını tanıma | |
3 | Mezar Taşları | |
4 | Lahit Mezarlar | |
5 | Pagan Adaklar | |
6 | Hıristiyanlık Adaklar | |
7 | İmparator ve Memur Onurlandırma Belgeleri | |
8 | Kararnameler ve İsim Listeleri | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Monogramlar | |
11 | Ağırlıklar ve Mühürler | |
12 | Epigrafik Yayınlar | |
13 | Epigrafik Malzemelerin Değerlendirilme Aşamaları | |
14 | Derse İlişkin Hazırlanan Ödevin Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hasan Malay, Epigrafi (Yazıtbilim), Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir, 1987. |
Ders Kaynakları | B. H. Mc Lean, An Introduction to Greek Epigraphy of the Hellenistic and Roman Periods from Alexander the Great Down to the Reign of Constantine (323 B.C.- A.D. 337), Ann Arbor 2002. Ş. Karagöz, Anadolu’dan Mezar Stelleri. Arkaik-Greko, Pers-HellenistikRoma Bizans Çağları, İstanbul 1984. N. Fıratlı, "İstanbul’un Yunan ve Roma Mezar Stelleri", Belleten 29 (1965) 263–328. D. French, Roman Roads and Milestones of Asia Minor, Fasc. 2: An Interim Catalogue of Milestones, 1–2, Ankara 1988 (British Institute of Archaeology at Ankara Monograph, No. 9). V. Laurent, Documents de sigillographie byzantine: la collection C. Orghidan, Paris 1952. V. Laurent, Le Corpus des Sceaux de l´Empire Byzantine, Paris 1963. N. Oikonomides, Abbreviations in Greek Inscriptions: Papyri Manuscripts and Early Printed Boks, Chicago 1974. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|