Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Latinceye Giriş | FDB 572 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. RAVZA AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Batı kültürünün temel dini, felsefi metinleri üzerinde araştırma yapacak öğrenciler için giriş seviyesinde latince dilinin öğretimi |
Dersin İçeriği | Latin alfabesi ve telaffuzu; cümle yapısı; fiil, fiil çekimi; isim, isim çekimi; sıfat, sıfat çekimi; basit seviyede metin okumaları
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Latin harflerini düzgün bir şekilde telaffuz edebilir. | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Latince temel kelime ve cümle yapılarını açıklayabilir. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Haber kipi Geniş zaman, imperfekt, perfekt ve gelecek zaman fiil çekimlerini yapabilir. | Anlatım, | |
4 | Latincede ismin halleri ve cümle içindeki işlevlerini açılayabilir. | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Başlangıç düzeyinde Latince-Türkçe, Türkçe-Latince cümle tercümeleri yapabilir. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Başlangıç düzeyinde Latince metin yorumu yapabilir. | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Birinci Ünite: Latin alfabesi; Cümle yapısı; fiil | |
2 | Ünite 2: Latince'de isim ve sıfatın halleri | |
3 | Ünite 3: Genetif ve Datif hali | |
4 | Zarf; ablatif hali, edatlar | |
5 | Ünite 5: Sıfat; haber kipi geniş zaman fiil çekimi | |
6 | Tercüme alıştırmaları; Metin okuma I, | |
7 | Ünite 6: Imperfekt ve gelecek zaman haber kipi fiil çekimi; nidâ hali | |
8 | Ünite 7: 3. çekim isimler; "sum" fiilinin imperfekt ve gelecek zaman çekimi | |
9 | Ünite 8: Haber kipi perfekt ve mastar | |
10 | Ünite 9: 3. Çekim: Geniş zaman haber kipi ve mastar; zamir I | |
11 | Ünite 10: Zamir II | |
12 | Tercüme alıştırmaları; Reading II | |
13 | Ünite 11: Haber kipi Perfect, pluperfect, future | |
14 | Tercüme alıştırmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Susan C. Shelmerdine, Introduction to Latin, Focus Publishing, Newburyport, MA, 2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | ||||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Latin harflerini düzgün bir şekilde telaffuz edebilir. | |||||||||
2 | Latince temel kelime ve cümle yapılarını açıklayabilir. | |||||||||
3 | Haber kipi Geniş zaman, imperfekt, perfekt ve gelecek zaman fiil çekimlerini yapabilir. | |||||||||
4 | Latincede ismin halleri ve cümle içindeki işlevlerini açılayabilir. | |||||||||
5 | Başlangıç düzeyinde Latince-Türkçe, Türkçe-Latince cümle tercümeleri yapabilir. | |||||||||
6 | Başlangıç düzeyinde Latince metin yorumu yapabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav | 4 | 5 | 20 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |